mail en adressen van OE naar windows mail overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerardbaart

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2007
Berichten
191
Pas een nieuwe laptop gekregen met Vista basic. daarin zit "windows mail". Nu wil ik mijn adressenboek en alle ontvangen mail van OE (van mijn oude pc dus) overzetten naar windows mail. Hoe doe ik dit????
 
In Vista is een tool onder bureau accesoires die heet easy transfer. Hier kun je bestanden e.d. van je oude computer overzetten
 
in mijn enthoousiasme heb ik via mijn back up van mijn oude pc al alle bestanden en mappen naar mijn nieuwe gekopieerd. Het gaat dus alleen om OE. als ik easy transfer gebruik krijg ik bericht dat de transfeer meerdere uren gaat duren aangezien alle bestanden en programma's worden overgezet. dat wil ik dus niet. Ook als ik in easy transfer aangeste tranfer wil doen; dus alleen de mail (het is uiteindelijk gelukt om alleen dat aan te vinken) wordt er zo'n 50 mb overgezet. maar bij aansluiting op de nieuwe pc is alles weer verdwenen. (Ik gebruik overigens een usb stick) het lijkt wel van de stick af gehaald te worden maar ik heb geen idee waar het is geplaatst en hoe ik dat dan in windows mail moet krijgen.
Dit moet easy transfer heten maar tot nu toe vindt ik het verre van easy. Is er geen simpeler methode??
 
naar windows mail

Je kunt in je OE oude comp. je adressenbestand overzetten(exporteren) via een csv bestand (door komma's gescheiden tekstbestand) en dit importeren in Windows mail via bestand importeren en daar kiezen voor importeren csv bestand
 
bedankt voor de reactie, mijn adressenboek is nu gelukt, echter bij het exporteren van berichten krijg ik de volgende foutmelding: kan niet exporteren,
fout tijdens het initialiseren van MAPI.
 
in mijn enthoousiasme heb ik via mijn back up van mijn oude pc al alle bestanden en mappen naar mijn nieuwe gekopieerd
bedankt voor de reactie, mijn adressenboek is nu gelukt, echter bij het exporteren van berichten krijg ik de volgende foutmelding: kan niet exporteren,
Als de map Outlook express met daarin de *.dbx bestanden al op de nieuwe PC staat,dan moet je niet exporteren maar in OE via bestand importeren.

Zie onder "Stap 1: Importeer de berichten vanuit de reservemap".

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;270670

Greetz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan