Mail Form...

• Onderwerp starter Onderwerp starter ojan
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ojan

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 apr 2001
Hallo,

Ik ben een mailform aan het maken voor mijn schoonpa, maar het lukt niet! HIER kan je een voorbeeld zien van wat ik tot nu toe heb. Er moet nog begeleidende tekst e.d. bij, maar dat kan ik later wel...
Mijn probleem is dat als ik de mailto methode gebruik ik 2 problemen heb:
1: De gegevens worden via degene die zich registreert zijn mail verstuurd, hetgeen niet zo netjes is...
2: De info komt in plain text achter mekaar aan, en ik wil dat het ook in textvorm in een email aankomt, maar zo geschikt als op de webpagina...

Nu gaan jullie mij zeggen dat dit moet via CGI... en dat er kant en klare CGI script op het net staan...
Ik heb eens geprobeerd met Formmail , maar ik snap er dus ECHT GEEN JOTA VAN! Wie kan mij helpen??? :( :( :(

Hoi ik zal jou wel even helpen. Geef mij even de tijd want ik heb het erg druk maar ik zal het weekend het even in elkaar zetten voor je met een uitleg wat jij dan nog moet aanpassen. OK?

Geplaatst door RobW41
Hoi ik zal jou wel even helpen. Geef mij even de tijd want ik heb het erg druk maar ik zal het weekend het even in elkaar zetten voor je met een uitleg wat jij dan nog moet aanpassen. OK?
Ok, ik wacht met spanning en ongeduld... Alvast bedankt!!! :thumb:

Geplaatst door RobW41

mocht je even tijd vinden...

TIP

Je kunt ook gebruik maken van een formscriptje te vinden op http://www.cutandpastescripts.com.

Echt superhandig! Je vult wat dingen in, het word gegenereerd tot een html-code... even plakken en hij doet het.

Heb je niet eens je eigen cgi-bin voor nodig.

Groetjes Debby :D

Met de functie mail() kan je ook nette mails verzenden vanuit een PHP script.

mail("Adres", "Onderwerp", "Regel1\nRegel2\nRegel3");

Zoeits dus :)

Je kan een simpele form maken :

PHP:
<? 

if(isset($_POST['submit'])) {

mail("Hetadres", "Het onderwerp", "Naam : ".$_POST['naam']."\n Adres : ".$_POST['adres']."\n greetz");

}else{ 

echo "<form name=\"mailform\" method=\"post\" action=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."\">";
echo "Naam :";
echo "<input type=\"naam\" name=\"naam\"><br>";
echo "Adres :";
echo "<input type=\"adres\" name=\"adres\"><br>";
echo "<input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"verzenden\">";
echo "</form>";

}

?>

zoeits zou het dan worden (even simpel voorbeeld gemaakt, met layout moet het met tabellen enzo maar zo te zien aan je pagina snap je dat wel :)

Er kan wel een foutje inzitten omdat ik het zonder syntax highlighting gedaan heb (kleurcodes zodat je makkelijk fouten kunt zien).

Suc6

Hoi Ojan hierbij mijn uitleg en bijlagen voor de Formmail.

1. In jou registratie pagina zijn drie hidden files opgenomen waarvan de eerste naar jou email moer verwijzen (verander deze dus naar jou e-mail)
De tweede hidden file hoef je niets aan te doen.
De derde hidden file geeft de plaats aan waar jou bedank pagina staat zodat de bezoekers die na het invullen een bedankje krijgen. ( die bedank pagina moet je nog wel aanmaken)

2. Open de Formmail script met kladblok of zoiets en scroll een paar regels naar beneden en dan zie je een regel met ('website.nl'); plaats hier tussen de (' ') jou website adres zonder de www.

een regeltje verder kom je een regel tegen met ('^info\@emailadres\.nl'); plaats tussen ('^ ') jou email adres vergeet niet het ^ en de \ te laten staan.

3. Sla het script op een plaatst hem in jou CGI-BIN en geef hem de rechten 755

nu moet het werken zoniet dan hoor ik het wel.

Wel, hoe doe je dat? Die rechten 755 toekennen... Het enige wat ik kan doen is via WS-FTP dat script in de CGI-bin plaatsen, en dan krijg ik bij het verzenden een foutmelding van dommel? De hosting zit bij www.odit.be en op hun website wordt je ook niet wijzer...

als het bestand in de cgi-bin staat dan ga je met ws_ftp op het bestand staan en klik je met de rechtermuisknop dan komt er een menu daar klik je op CHMOD (unix)

in het volgende sherm zet je een vinkje bij Owner: allemaal bij GRoup: alleen read en execute en bij other ook alleen read en execute. daarna op ok en klaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan