Mail forwarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

webace

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Hi all,

Ik zou graag alle inkomende mail forwarden naar een ander emailadres @gmail.com

Heb al een rule gemaakt en geforward maar hij neemt geen actie,
het moven naar een dir. werkt wel.

Groetjes

Hoi,

Je bent niet gedetailleerd genoeg in je informatie.
- gebruik je OE of de 'volwassen', dus uit het MsOfficepakket en in welke versie.
- heb je het forwarden in Outlook zelf geregeld, of bij de emailinstellingen van je internetprovider.
- regel je de forwarding vanuit een 'werk' (ofwel netwerk-)situatie of stand allone.

V.

Hoi,

Je bent niet gedetailleerd genoeg in je informatie.
- gebruik je OE of de 'volwassen', dus uit het MsOfficepakket en in welke versie.
- heb je het forwarden in Outlook zelf geregeld, of bij de emailinstellingen van je internetprovider.
- regel je de forwarding vanuit een 'werk' (ofwel netwerk-)situatie of stand allone.

V.

Sorry voor de ongedailleerd heid.

Gebruik Microsoft Outlook 2003 (office 2003 eng.)
het forwarden heb ik zelf proberen aan te maken via een rule maar lukt niet.
het emailen gebeurt via het netwerk (citrix metaframe) maar kan natuurlijk emails versturen naar iedereen dus heb ook internet.

Hoi,

Bedankt.
Ik vraag me af of je het forwarden kunt regelen op het niveau van je lokale outlookversie binnen een Citrix-omgeving.
Hebben jullie geen beheerder die hierop een antwoord kan geven?

V.

Hoi,

Bedankt.
Ik vraag me af of je het forwarden kunt regelen op het niveau van je lokale outlookversie binnen een Citrix-omgeving.
Hebben jullie geen beheerder die hierop een antwoord kan geven?

V.

nee geen systeembeheerder.
Het is niet echt een lokale outlookversie denk ik. Ik kan alles wijzigen en kan ook inloggen via de windows server 2003

Het verplaatsen van berichten automatisch gaat wel.
Forwarden zou ook moeten lukken dan maar hoe?

Kan het op een andere manier geredirect of geforward worden?

Wordt er gebruik gemaakt van een exchange server?

Dan kun je het daar instellen (exchange2003?)

Wie beheert die server?

zou het niet weten

kan ik het zelf niet instellen

anders moet ik eens rondvragen en lost het liever zelf op

Als jij kan inloggen op de exchange server kun je hetzelf doen

Hoe het precies in 2003 zit weet ik niet maar in 2000 moet er een nieuwe contact worden aangemaakt inclusief smtp adres (dus je gmail) en bij je eigen account geef je aan dat de mail ook naar die contact moet gaan.

Hoe het precies in 2003 zit weet ik niet maar in 2000 moet er een nieuwe contact worden aangemaakt inclusief smtp adres (dus je gmail) en bij je eigen account geef je aan dat de mail ook naar die contact moet gaan.

zou het eerst nog eens willen proberen met forwarden.

Hoe forwarden jullie? moet je iets speciaal instellen?

Daar zal een ander beter op kunnen reageren. Voor mensen die mail willen laten forwarden stel ik het in op de exchangeserver.

Nu ik verder kijk (let wel ik heb outlook2000 op een exchange2000) is het niet mogelijk dat de mensen hetzelf kunnen instellen. Hoe het geregeld is met outlook2003 en exchange2003 daar heb ik geen ervaring mee

Laatst bewerkt:
heb nog wat uit geprobeert en wat blijkt

als ik nu een rule maak dat hij moet forwarden naar een emailadres binnen de onderneming (collega's, (zelfde extentie dus **@bedrijf.com) dit lukt probleemloos.

Wanneer ik een extern emailadres gebruik, @gmail doet hij het niet.

Hoe komt dit? en hoe kan ik dit oplossen.

Hoi,

Soort beveiliging op de exchange-server: mail, gericht aan mensen 'binnen' het bedrijf kan niet geforward worden naar mailadresssen 'buiten' het bedrijf.
Dus Outlook of welke pc- of werkplekapplicatie dan ook, tussen 'binnen' en 'buiten' zit de exchange-server waarin van alles te 'beveiligen' is.
Zelfs tegen jezelf ......

Daar moet dus iets gewijzigd worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan