mail foutmeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

josephine100

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2007
Berichten
147
Hallo,
Ik heb werkelijk GEEN idee of ik mijn vraag in de juiste rubriek post.

Maar mijn probleem...
Ik heb een mail naar een aantal adressen verstuurd. Even later krijg ik een Mail Delivery Subsystem terug met de volgende fouten:

----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<naam1@chello.nl>
(reason: 550 5.1.1 <naam1@chello.nl> recipient rejected)
Die melding krijg ik op 2 emailadressen van chello, en dan deze melding op twee hotmail adressen:

<naam2hotmail.com>
(reason: 550 Requested action not taken: mailbox unavailable)
Deze meldingen:
<naam3@orange.nl>
(reason: 552 <naam3@orange.nl>: Recipient address rejected: 5.2.2 Over quota)
<naam4@quicknet.nl>
(reason: 550 Unrouteable address)
<naam5@zonnet.nl>
(reason: 554 Sorry, no mailbox here by that name. (#5.1.1))

De volgende melding krijg ik 4 keer precies hetzelfde, alleen is dit steeds anders: mail03.yournamewebhosting.com, het emailadres van de ontvanger is wel overal hetzelfde.

... while talking to mail03.yournamewebhosting.com.:
>>> DATA
<<< 450 4.7.1 <MIJNEMAIL@parkietenfun.nl>: Sender address rejected: Service is unavailable
<naam6@bredewold-devries.nl>... Deferred: 450 4.7.1 <MIJNEMAIL@parkietenfun.nl>: Sender address rejected: Service is unavailable
<<< 554 5.5.1 Error: no valid recipients

Voor de twee zelfde chello adressen als in het begin krijg ik ook deze melding:
... while talking to smtp.chello.nl.:
>>> RCPT To:<naam1@chello.nl>
<<< 550 5.1.1 <naam1@chello.nl> recipient rejected
550 5.1.1 <naam1@chello.nl>... User unknown

Voor beide hotmail adres (ook al eerder genoemd) krijg ik dit:
... while talking to mx1.hotmail.com.:
>>> DATA
<<< 550 Requested action not taken: mailbox unavailable
550 5.1.1 <naam2@hotmail.com>... User unknown

En zo krijg ik voor de bovengenoemde orange en quiknet adressen ook nog een melding.

Wie weet wat ik hieraan kan doen? Bestaan de emailadressen niet meer die deze foutmeldingen veroorzaken? Als ze wel bestaan, is de mail dan wel verstuurd? En is de mail ook verstuurd aan de emailadressen waarvan ik geen foutmelding kreeg?

Jullie begrijpen denk ik wel dat ik om privacy redenen voor de emailadressen steeds naam1 t/m naam7 gebruikt heb.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!!

Alvast bedankt!!:thumb:
 
de eerste ?
de tweede mailbox onbekend
de derde mailbox vol en niet bestaand mail adres
de vierde service is niet bekend.
de vijfde mail adres onbekend
evenals de zesde.

dus.......
 
Het komt er dus eigenlijk op neer dat alle emailadressen niet meer bestaan?

Is de mail wel verzonden naar de andere geadresseerden?
 
de derde heeft twee foutmeldingen.
de eerste is dat de mailbox vol zit van de ontvanger.
de tweede dat het adres niet bestaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan