josephine100
Gebruiker
- Lid geworden
- 12 feb 2007
- Berichten
- 147
Hallo,
Ik heb werkelijk GEEN idee of ik mijn vraag in de juiste rubriek post.
Maar mijn probleem...
Ik heb een mail naar een aantal adressen verstuurd. Even later krijg ik een Mail Delivery Subsystem terug met de volgende fouten:
De volgende melding krijg ik 4 keer precies hetzelfde, alleen is dit steeds anders: mail03.yournamewebhosting.com, het emailadres van de ontvanger is wel overal hetzelfde.
Voor de twee zelfde chello adressen als in het begin krijg ik ook deze melding:
Voor beide hotmail adres (ook al eerder genoemd) krijg ik dit:
En zo krijg ik voor de bovengenoemde orange en quiknet adressen ook nog een melding.
Wie weet wat ik hieraan kan doen? Bestaan de emailadressen niet meer die deze foutmeldingen veroorzaken? Als ze wel bestaan, is de mail dan wel verstuurd? En is de mail ook verstuurd aan de emailadressen waarvan ik geen foutmelding kreeg?
Jullie begrijpen denk ik wel dat ik om privacy redenen voor de emailadressen steeds naam1 t/m naam7 gebruikt heb.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!!
Alvast bedankt!!:thumb:
Ik heb werkelijk GEEN idee of ik mijn vraag in de juiste rubriek post.
Maar mijn probleem...
Ik heb een mail naar een aantal adressen verstuurd. Even later krijg ik een Mail Delivery Subsystem terug met de volgende fouten:
Die melding krijg ik op 2 emailadressen van chello, en dan deze melding op twee hotmail adressen:----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<naam1@chello.nl>
(reason: 550 5.1.1 <naam1@chello.nl> recipient rejected)
Deze meldingen:<naam2hotmail.com>
(reason: 550 Requested action not taken: mailbox unavailable)
<naam3@orange.nl>
(reason: 552 <naam3@orange.nl>: Recipient address rejected: 5.2.2 Over quota)
<naam4@quicknet.nl>
(reason: 550 Unrouteable address)
<naam5@zonnet.nl>
(reason: 554 Sorry, no mailbox here by that name. (#5.1.1))
De volgende melding krijg ik 4 keer precies hetzelfde, alleen is dit steeds anders: mail03.yournamewebhosting.com, het emailadres van de ontvanger is wel overal hetzelfde.
... while talking to mail03.yournamewebhosting.com.:
>>> DATA
<<< 450 4.7.1 <MIJNEMAIL@parkietenfun.nl>: Sender address rejected: Service is unavailable
<naam6@bredewold-devries.nl>... Deferred: 450 4.7.1 <MIJNEMAIL@parkietenfun.nl>: Sender address rejected: Service is unavailable
<<< 554 5.5.1 Error: no valid recipients
Voor de twee zelfde chello adressen als in het begin krijg ik ook deze melding:
... while talking to smtp.chello.nl.:
>>> RCPT To:<naam1@chello.nl>
<<< 550 5.1.1 <naam1@chello.nl> recipient rejected
550 5.1.1 <naam1@chello.nl>... User unknown
Voor beide hotmail adres (ook al eerder genoemd) krijg ik dit:
... while talking to mx1.hotmail.com.:
>>> DATA
<<< 550 Requested action not taken: mailbox unavailable
550 5.1.1 <naam2@hotmail.com>... User unknown
En zo krijg ik voor de bovengenoemde orange en quiknet adressen ook nog een melding.
Wie weet wat ik hieraan kan doen? Bestaan de emailadressen niet meer die deze foutmeldingen veroorzaken? Als ze wel bestaan, is de mail dan wel verstuurd? En is de mail ook verstuurd aan de emailadressen waarvan ik geen foutmelding kreeg?
Jullie begrijpen denk ik wel dat ik om privacy redenen voor de emailadressen steeds naam1 t/m naam7 gebruikt heb.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!!
Alvast bedankt!!:thumb: