Mail gehackt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doylicious

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2008
Hoi!

Ik weet niet veel van computers, maar er is nu twee keer in twee weken vanaf mijn hotmail account spammails verstuurd naar iedereen in mijn adresboek waarbij ze wordt gevraagd om kennis te maken met een bedrijf:

Mail 1: Hey friend,
How are you doing recently? I'd like to introduce you a very good foreign trading online company and the website is .topstrade.com
It can offer you so many kinds of electronic products which you may be in need,such as laptops, gps, TV, cell phones, ps, MP3/4, motorcycles even several kinds of musical instruments and etc..
You can take some time to have a check ,there must be something you are interested in and you 'd like to purchase .
The contacts:
MSN: @hotmail.com & @yahoo.cn
Email: @188.com
Hoping you can enjoy your shopping from that company !
Regards

Mail 2: Dear,
I would like to introduce a very good company, electronic products dealer.
I have bought some products from company,the price was very cheap,
and the products are very good quality!They accept paypal, credit card transactions,
bank transfers,and more.
Just have a look at this web page : eeb8.com
I am sure you will could save a lot of money!
Best regards!
MSN: eeb8.com
eeb8.com

Das niet best gok ik..
Wet iemand wat er gebeurd kan zijn en, belangrijker nog, hoe het eventueel op te lossen?

Alvast heel erg bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Scan je pc eens met antispyware,malwaresoftware. Via de zoek functie in helpmij, kun je een hoop scanners vinden.

Interessante vraag is ook of je MSN gebruikt met datzelfde hotmail account.
Er zijn van die MSN trojans die je contactlijst mailtjes sturen.

Tijs.

Alvast bedankt allemaal!

Het klopt idd dat msn via zelfde adres gaat. Komt er dan nog meer bij kijken?

Groeten,

Alvast bedankt allemaal!

Het klopt idd dat msn via zelfde adres gaat. Komt er dan nog meer bij kijken?

Groeten,

Zover ik weet zou het genoeg moeten zijn om die MSN trojans te verwijderen (hopelijk via de hulpmiddelen zoals reeds aangereikt).
De andere posters uit deze discussiedraad hebben wellicht een andere mening hierover.

Tijs.

Men kan ook je emailadres faken met speciale programmas.
Ik heb dit ook gehad, ik kreeg mailtjes van mijzelf, verstuurd vanuit ergens waar de zon niet schijnt, waarvan duidelijk zichtbaar was dat dit neit van mijn servers afkwam.
Echter is het zo dat als alleen vrienden die mail ontvangen het een heel logische denkstap is om te zeggen dat er msn torjans in het spel zijn.

Laatst bewerkt:
De links en email adressen aangepast in het eerste bericht.

Beste mensen,

Inmiddels ben ik even op vakantie geweest. Daarvoor had ik spyware gedownload, een scan gemaakt en 'adware' gevonden. Dit heb ik verwijderd (of in ieder geval in quarantaine gezet), maar nog steeds worden vanuit mijn hotmail die spammails verstuurd, en niet alleen maar naar adressen van mijn bestand, ook bijvoorbeeld naar scandinavische e-mail adressen. Niemand een idee wat ik kan doen nu blijkt dat spyware dus niet de oplossing is?

Groeten,

Johan.

Probleem opgelost?

Inmiddels via spyware en mbam enige scans gemaakt, en daar waar spyware altijd maar de adware vundo variant en adware tracking cookie bleef vinden, ondanks het in quarantaine zetten en verwijderen, is nu het enige wat hij vindt de tracking cookie.Ik heb me laten vertellen dat dat niet schadelijk hoeft te zijn, dus hopelijk is het probleem opgelost. Ik heb dus nog geen hijack log geplaatst, dat zal ik pas doen als blijkt dat er toch weer spammails vanuit mijn account worden verstuurd.

In ieder geval heel erg bedankt, hopelijk is eht dus opgelost, maar zoniet, dan klop ik gewoon weer bij jullie aan ;)

Adios!

En helaas, vanochtend gewoon weer allerlei spammails verstuurd vanuit mijn hotmail account, ik ben dus nog niet van het probleem af, ondanks de scans en verwijderingen met antispwyware, aaaaargh. Kan iemand mij helpen?

Je kunt deze tool ook nog eens proberen. Verder lijkt het me evident dat je je Hotmail-wachtwoord verandert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan