• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Mail genereren mbv invulveld Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Adriaanse

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2005
Hallo,

Ik wil graag een mail genereren met behulp van Excel.
De bedoeling is dat ik een mailadres invul en een standaard tekst, als ik vervolgens op de button 'mail genereren' klik wil ik dat er een mail wordt ingevuld met een standaardtekst.

In dit geval dus:

Geachte heer Adriaanse,
Vanuit dit scherm wordt een mail gegenereerd.

Ook wil ik dat het onderwerp automatisch wordt ingevuld.

Zie bijlage voor dit voorbeeld. Ik gebruik overigens de nederlandse versie van office 2010.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Bijlagen

Maak van je 'formuliersbesturingelement' - tekstvak een 'ActiveX' - tekstvak (let op dat je multiline op True zet) en plaats deze code onder je commandbutton
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    With Sheets(1)
        .Range("B6") = TextBox1.Value
        adres = .Range("B3")
        adres2 = .Range("B4")
        subj = .Range("B5")
        bod = .Range("B6")
    End With

With CreateObject("Outlook.Application").createitem(0)
        .To = adres
        .CC = adres2
        .Subject = subj
        .Body = bod
        .Display
    End With
    Sheets(1).Range("B6").ClearContents
End Sub

Bijlagen

Dat kun je ook standaard doen in word (verzendlijsten) of outlook

je maakt dan in word een standaard brief
koppelt het excelbestand aan die brief
gebruikt de diverse velden voor je variabele gegevens

Bedankt, dit is opgelost.

Voor een ander bestand wil ik graag het volgende, maar ik kom er niet uit:
Ik wil graag automatisch een mail genereren mbv het vullen van een aantal gegevens. Ik wil dat de opmaak hetzelfde blijft zodat de mail er uitziet zoals in de bijlage.
Zo hoef ik alleen de invulvelden aan te passen en kan ik direct een mail genereren.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Alvast bedankt.

Bijlagen

Bedankt, dit is opgelost.
Het is fijn voor de gebruikers van dit forum en eventuele Google zoekers wat de daadwerkelijke oplossing was.

Overigens kan je voor nieuwe vragen een nieuwe topic aanmaken. Je opvolgvraag staat namelijk los van je originele vraag...
Kijk hier eens voor verschillende codes om te mailen: http://www.snb-vba.eu/VBA_Excelgegevens_mailen.html#L4

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip. Ik heb ook een nieuwe topic aangemaakt, echter ben ik aangesproken door een moderator dat ik geen nieuwe topic hiervoor mocht aanmaken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan