Mail herstellen microsoft outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

menDsign

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2006
Beste lezers,

ik heb een probleem met het herstellen van mijn berichten en adresboek.

Het is niet bekende probleem dat men niet weet waar outlook alles opslaat, dat weet ik wel...het gaat om het volgende.

Ik heb mijn pc opnieuw moeten installeren omdat er een nieuw moederbord is ingebouwd.
Nu heb ik mijn oude windows installatie laten staan op de C schijf, en heb ik de nieuwe windows inst. op een andere schijf gezet. Zodoende kan ik gewoon bij mijn oude bestanden op de C.
Nu wil ik dus mijn oude mailadressen terughalen op de bekende locatie " application data/gebruiker/ etc..."

Maar....ik heb mijn nieuwe windowsinst. inmiddels op een andere naam ingeschreven. Het gevolg blijkt nu dus te zijn dat ik mijn oude persoonlijk map niet meer kan benaderen omdat deze niet overeenkomt met de huidige gebruiker.

Wie kan mij nu vertellen hoe ik toch bij mijn mailinstellingen kom?

Alvast bedankt!

Kijk op deze site onder het kopje: "Het verplaatsen van de persoonlijke data".

Bedankt voor de respons. Ik heb e.e.a. opgevolgd al dan niet, al gedaan.
Toch heb ik het idee dat het niet helemaal gaat zoals ik hoop. Als ik gebruik maak van de wizard bestanden en instellingen overzetten, geeft ie aan dat er nog een flink aantal bestanden handmatig overgezet dient te worden. Ik heb dus het idee dat ie gewoon mijn hele profielmap niet inkomt.

Misschien moet ik nogmaals even toelichting hoe de vork in de steel steekt.

Stap voor Stap:

- moederbord kapot.
- Nieuw gekocht
- windows opnieuw geinstalleerd, maar dan op andere schijf. (D:)
- oude inst. nog aanwezig op C: schijf
- Windows niet meer op te starten op C: omdat deze op een ouder model moederbord stond. Vandaar de nieuwe installatie op D:
- Tijdens nieuwe inst. van heb ik een andere gebruikersnaam ingevoerd.
- Kan nu niet op C: bij mijn oude profielmap komen. Ben gewoon ongelogd met alle rechten toegewezen van administrator. Zou dus verwachten overal in te kunnen.
- Heb backup gemaakt van alle bestanden die ik wil bewaren om naderhand weer terug te zetten op gewenste locatie.
- Nu wil ik er zeker van zijn dat al mijn data uit Microsoft Outlook is veilig gesteld en dat ik deze met een gerust hart kan terugzetten na ik een schone installatie heb gedaan op de C: schijf !

En op dat punt blijf ik dus twijfelen omdat ik er dus niet zeker van ben dat deze data met de backup is meegenomen.
Daarbij komt ook nog dat bij mij autoarchiveren uitgeschakeld is. ik weet nu ook niet zeker of ik alle berichten nog kan veilig stellen.

Ik hoop dat het nu weer iets duidelijker is en men nog interessante tips heeft.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan