mail.home.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maan42

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2004
Berichten
313
Ik heb een netwerk aangelegd.De ene computer werkt goed en bij de andere valt om de 3 a 4 dagen de internetverbinding weg.Bericht: kan mail.home .nl niet vinden.Als ik de stekker van de router uittrek en weer insteek doet hij het weer.Wie kan mij helpen
 
Wat gebeurt er wanneer je de betreffende computer opnieuw opstart.
 
sigma

dan doet hij het nog niet.Ik moet echt de stekker van de router eruittrekken
 
En wat zegt Essent dan? Ik bedoel dus hun helpdesk op: 0900-8112
 
Geplaatst door falconetti
En wat zegt Essent dan? Ik bedoel dus hun helpdesk op: 0900-8112

De helldesk daar kennende.. "ik denk dat het aan de router ligt maar routers ondersteunen we niet"
 
Geplaatst door m@rio


De helldesk daar kennende.. "ik denk dat het aan de router ligt maar routers ondersteunen we niet"

Misschien ken jij ze beter (meer contact) ;) . Uit eigen ervaring: de door hun geleverde hardware (modem + netwerkkaart) en software (@ CD) zijn geen topproducten.
Ik gebruik niet eens een router. Als je ze belt met: buurman heeft wel internet en ik niet (modem probleem dus) dan is hun antwoord exact zoals de vraag van Maan = trek stekker van modem uit, wacht 20 seconden, stekker erin en voila.
 
Wanneer je wat filosofeert zou je kunnen denken dat ze donders goed weten dat er een hardwarematige fout is, maar dat deze zich herstelt door resetten bij opnieuw verbinding aanbrengen.
 
Geplaatst door falconetti


Misschien ken jij ze beter (meer contact) ;) . Uit eigen ervaring: de door hun geleverde hardware (modem + netwerkkaart) en software (@ CD) zijn geen topproducten.

Bijna tot nooit contact. Wel andere mensen. Modem en netwerkkaart (nooit geen problemen mee) software @cd (regelrecht als onderzetter gebruikt. Komt er bij bij en bij mensen waarbij ik @home aansluit niet op)
 
Normaal staat vrij veel info over 1 en ander op hun help site: http://help.home.nl/?di
Het modem ‘probleem’ = stekker in + uit komt redelijk vaak voor.
De bij het netwerkkaart bijgeleverde floppy heeft vrij oude drivers. Hierdoor is het mogelijk dat men opeens zonder verbinding komt te zitten. Gebeurde me afgelopen weekend. De drivers van de site van Realtek zijn kwalitatief beter, dit is ook door Essent bevestigd.
Op hun CD staat veel rommel maar volgens mij heb je het wel nodig om 1 keer een verbinding met hun tot stand te brengen.

Ciao

[edit] steken onder water weggehaald. Problemen met het modereren gaarne via mail/pb [edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
falconetti

De router is het niet,want deze kan ik pingen en dan is hij in orde.Essent kan ook niet.Het moet een instelling van de computer zijn(DNS!!!!!), maar wat
 
Bedank voor jullie antwoorden.Ik moet nu afwachten of hij het blijft doen.Ik heb de netwerkkaart ook opnieuw geinstalleerd.Afwachten dus.
 
Helaas, het probleem is er nog.Wie kan me helpen.
Bij voorbaat dank
 
Ik heb nog een vraagje;

Maak je veel gebruik van p2p progjes zoals kazaa ed.?

Ik heb namelijk hetzelfde probleem maar volgens mij komt het doordat kazaa op een of andere manier de router dicht laat slibben. Ik kan dan zelfs niet meer inloggen op de router.

Als ik kazaa niet gebruik heb ik ook geen probleem.
 
Ik gebruik P2P en ik heb Kazaa erop staan, maar deze gebruik ik niet veel.Ik zou wel eens kunnen proberen door ze eraf te gooien kijken wat dan gebeurt.
Bedankt
 
Geplaatst door maestro12


Cd heb je nooit nodig, het enigste wat belangrijk is is je CP nummer en voor de mail je wachtwoord.



@maan42 kijk eens op troubles@home.

http://www.troublesathome.nl/index.php?section=faq&page=netwerk

Hey Maestro!

Leuke link, die kende ik niet. :thumb:
Met CP nummer bedoel je: computer nr. neem ik aan.
De CD van Essent blijft handig (voor mij dan). IE 5.5 staat netjes op dat CD dus als ik het nodig heb..

Groetjes
Falco
 
Geplaatst door falconetti


Hey Maestro!

Leuke link, die kende ik niet. :thumb:
Met CP nummer bedoel je: computer nr. neem ik aan.
De CD van Essent blijft handig (voor mij dan). IE 5.5 staat netjes op dat CD dus als ik het nodig heb..

Groetjes
Falco

Ja maar helaas, wordt op 80% van de cd's die nu nog geleverd wordt de proxy server aangezet, terwijl dit al ruim een jaar buiten werking is. Verder is IE 6. onder andere uitgebracht om weer eens een paar bugs uit voorgaande versies te halen, dus waarom zou je dan 5.5 blijven gebruiken.
Bovendien word er door de cd weer onnodige rommel geïnstalleerd en ben ik, als ik het handmatig doe binnen de minuut klaar en dat lukt met de cd nooit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan