Mail host veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bn2vs

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
Hey,

Als ik een mail wil sturen naar een docent van de school waar ik op zit moet ik dat doen via hun zo gezegde beter dan gmail/yahoo systeem. Ze negeren gewoon alle emails die niet @hunDomein zijn, om studenten te verplichten hun app te gebruiken.

*Ergernis*

Is het mogelijk om een soort van PHP script te maken of iets dergelijk zodat ik vanaf gmail/yahoo naar een adres op mijn server kan sturen, bv naam-leerkracht@bn2vs.com, en dat het dan word doorgestuurd naar naam-leerkracht@hunDomein, met het adres waarvan ik verzonden heb + @hunDomein als afzender?

Alvast bedankt :)

Cheers
Jeroen De Dauw

Je kunt dan toch gewoon de afzender wijzigen. Je kunt vanaf je domein gewoon emails versturen met als afzender een adres van een ander domein.

Hey,

Ja, dat kan. Maar dan moet ik een web interface op mijn domein gebruiken. In dat geval zou ik evengoed die van mn school kunnen gebruiken.

Het is dus de bedoeling dat ik simpelweg van mn yahoo of gmail een mail stuur naar mijn domein, die dan doorgestuurd word naar de correcte persoon, nadat de afzender is aangepast naar het lame adres dat ik zou moeten gebruiken.

Ik heb zo het vermoeden dat ik er ook voor aan mn server settings moet mollen, maar heb geen idee wat :p

Cheers
Jeroen De Dauw

Ach zo, even kijken of ik het goed begrijp.

Je wilt vanuit GMail / Yahoo een mail sturen naar bijvoorbeeld piet-klaassen@bn2vs.com . Dan moet op je server automatisch die zelfde mail doorgestuurd worden naar piet-klaassen@hunDomein.

Dan zou je op je server alle mail (m.u.v. je normale emailadressen) kunnen laten forwarden naar 1 inbox, zodat je die regelmatig door PHP laat uitlezen (cronjob?).

In PHP kijk je dan wat de geadresseerde was (piet-klaassen@bn2vs.com), daar vervang je bn2vs.com door hunDomein, de inhoud kopieer je en je stuurt de mail(s) opnieuw met het goede adres als afzender.

Als je het zo wilt doen, kun je eens kijken naar de imap-functies.

Weet je wel heel zeker dat het criterium het mailadres is? Dat is namelijk erg onveilig omdat het eenvoudig vervalst kan worden.

Als ik jouw verhaal lees denk ik dat de mailserver alleen mails accepteert die vanuit het eigen systeem komen en dát is de beperkende factor, niet welk adres in de header van de mail staat.

Hey,

@ flitsflitsflits: hun systeem is zeer goed in staat gelijk wat te ontvangen. Elke mail die ik ze gestuurd heb was vanaf mijn Yahoo! adres, en daar hebben ze op geantwoord. Ze weigeren gewoon (uit princiepe? :rolleyes:) mails te lezen van mensen die HUN SYSTEEM niet gebruiken.

@ ErikBooy007:

Dat is idd wat ik wil doen. Met het extra detail dat ik dan dus ook via die PHP de afzender kan veranderen, zodat ze denken dat het van hun systeem komt. In principe zou dit voor allerhande mail vervalsing kunnen dienen (allowel het hier niet echt vervalsen is). Er bestaan vermoedelijk dus wel dergelijke scripts. Kent iemand er zo een, of een idee waar ik er een kan vinden?

Anyway, zal ook eens kijken naar die imap-functies, voor in het geval dat er geen bruikbare bestaande crap is :)

Cheers
Jeroen De Dauw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan