mail in mijn mailbox.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ladycreative

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2011
Ik heb een website gemaakt in Dreamweaver CS5. Nu wil ik graag dat mensen mij per mail kunnen bereiken via dit script.
Maar hoe zorg ik ervoor dat de mail in mijn mailbox komt?
deel 2.jpg

Dit kunt u met PHP doen, met de functie mail. Op google vindt u hier veel meer informatie over :).
Hieronder een kort voorbeeld;
PHP:
<?php
// dit moet in mail.php staan

$to = "iemand@uwsite.com";
$onderwerp = "Test email";
$message = "Deze email is gemaakt op uwsite.com, dit was het bericht:" . $_POST['textarea'];
$from = $_POST['email'];
$headers = 'From: '.$from . "\r\n" .
                 'X-Mailer: PHP/' . phpversion();
if(mail($to, $onderwerp,$message, $headers))
{
echo "De mail is verstuurd!";
}
else
{
echo "De mail is niet verstuurd!";
}

De waarden die u in uw HTML formulier heeft meegegeven, kunt u opvragen met $_POST['hier de veldnaam'].

Voor meer info:
http://php.net/manual/en/function.mail.php
en
http://www.w3schools.com/php/php_mail.asp

Laatst bewerkt:
dus als ik dit script zo overneem moet het werken? En hoef ik alleen iemand @ uwwebsite.com te veranderen en uwsite.com?
Plak ik dit dan in plaats van het bestaande script gedeelte?

ps..ik begrijp dat ik op google info kan vinden, en soms vraag je hulp op een forum.. (zal de links bestuderen..)

Laatst bewerkt:
Ik bedoel met die opmerking over google dat als u meer informatie wou hebben over die PHP Mail functie dat daar veel meer info staat dan dat wat ik in het bericht zei, het was meer als hulp item bedoeld. De iemand@uwsite.nl kunt u gewoon veranderen in het email adres naar waar u het naartoe gestuurd wilt hebben.

In principe zou het moeten werken, maar het is niet echt een goed script. Het is echt de basis om het te laten werken, maar ik zou als ik u was de invoer ook controleren etc. Als u wil kan ik wel een stukje script schrijven voor u.

Laatst bewerkt:
Daar zou ik enorm mee geholpen zijn. Zijn er kosten aan verbonden aan het schrijven van een stukje script wat goed werkt voor de site?
Ik wil me mettertijd wel de workshops gaan volgen op http://www.w3schools.com. Maar daar wil ik met een nieuwe site mee beginnen en zo alles stukje voor stukje leren. Je kunt nu eenmaal niet in 7 oorlogen tegelijk strijden.. Eerst deze site afronden.

Ik heb ook als laatste nog een stukje script nodig waar mensen een reactie gelijk op de site kunnen zetten. Dat gaat me nu ook nog even ver boven mijn hoofd. Mocht je willen, zou ik je ook zeeeeer erkentelijk zijn dyncmaser.

Laatst bewerkt:
Ik zal morgen even een script voor u schrijven en hier zijn geen kosten aan verbonden aangezien het niet zo heel veel werk is. En een reactie systeem wil ik ook wel schrijven, maar dat gaat wel wat meer tijd kosten dus dan moet ik even kijken of ik daar nog tijd voor heb (ivm vakantie). Als u de code van uw HTML contact formulier zou willen sturen (eventueel per email).

Edit;
Ik heb het script geschreven en getest, ik heb alleen nog even uw HTML gedeelte nodig. Heb op dit moment namelijk niet zoveel zin meer om alle HTML over te typen, haha.

Laatst bewerkt:
opsturen is goed, hoe kom ik achter het emailadres?? Wel heeeeeel erg lief dat u dat heeft willen doen voor mij !!!

Mijn email is ** knipknip **

Edit; Ik heb het script naar u gestuurd via de mail. Het bericht komt in dit format aan in uw mailbox:

Dit bericht is verstuurd van: xxxxxxxxxx
======================================================
Deze gegevens zijn ingevuld:

Naam: xxxxx
Email adres: xxxxxxxx
Het bericht werd geschreven op 16/07/2012 13:37:26 met het volgende IP adres: xx.xxx.xxx.xxxxx
Het volgende bericht werd geschreven:

Dit is het bericht dat ik wilde sturen.

Dit bericht werd automatisch gegenereerd!

Laatst bewerkt:
JAAAAAA.......Ik ben zo blij!!!!! Dank je wel voor al je hulp dyncmaster!!!! Hij doet t!!! Big Smile op mijn face!!!!!!
Worden mijn uren prutsen samen met jouw adviezen dan toch eindelijk beloond!!!

Zie je persoonlijke mailbox dyncmaser . Daar heb ik nog eens duizend maal top, je bent geweldig, harstikke tof ingezet!!!
:D tja... hoe blij kun je zijn als mens zo ineens aan het einde van de middag na uurtjes testen... :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan