mail instellingen beweging alarm ip camera? ip adres instellingen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kooshap

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2016
Berichten
4
Beste forum leden,
Na het instellen van mail voor bewegingsalarm voor ip camera (hotmail:smpt.live.com, Need SSL aangevinkt. poort 587 en mailadressen ingevuld) wil dit niet werken.(server fout)
Op jullie forum kwam ik suggestie van lid Dnties tegen dat Standaardgateway/Default gateway! ip adressen niet goed staan.
De volgende ip adressen heb ik ingesteld:
Divice Manager Camera:
ip adres: 192.168.0.110 Submask: 255.255.255.0 Gataway: 192.168.0.1 HTTP port: 80 TCP port: 34568

Camera System Netservice
Divice Conf Das Service Port: 9400
upnd all closed
Alarm server: smtp: smtp.live.com port 587

Divice Conf: System: Network: Mediaport 34567, HTTP Port: 80

Wat staat niet goed?

Koos.
 
Laatst bewerkt:
Het IP adres van de camera kan natuurlijk nooit gelijk zijn aan het Gateway adres.
 
ip adres camera

Dank voor je reactie, maar ip adres camera is 192.168.0.110 (is vast gezet) wat ook niet klopt met ipv4 is:192.168.0.100 maar camera functioneert wel prima....
 
Misschien zit het 'm hierin:
Je lijkt (vlgs. je startposting) ingesteld te hebben: smpt.live.com
maar dat moet zijn: smtp.live.com
dus een typefout (twee tekens omgedraaid)??

en verder moet inderdaad de standaardgateway goed zijn ingevuld (blijkbaar 192.168.0.1 in jouw geval) en ook een geldige/werkende/bereikbare DNS-server (8.8.8.8 is een goede suggestie, als je er nu nog niets hebt staan).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
type fout

Dank voor het meedenken, type fout in forum bericht gemaakt, niet in instellingen...
 
Dubbelcheck het standaardgateway adres en kijk ook na of de DNS-server instellingen correct zijn op de camera (zie mijn vorige posting, tweede paragraaf).

Tijs.
 
re thijs

Thijs,
de standaardgateway 192.168.0.1 is het zelfde als mijn interne (router) ip adres, klopt dat? en ook geldige/werkende/bereikbare DNS-server staat op 8.8.8.8 ingesteld als secundary, en primery als: 192.168.0.1 Hier de fout?
 
Laatst bewerkt:
a. Zet 8.8.8.8 als primary, voor de zekerheid. Het kan zijn dat je router ook goed DNS doet, maar van 8.8.8.8 weet ik het zeker.
b. Als je de camera intern kunt bereiken op 192.168.0.110 dan zal 192.168.0.1 inderdaad het juiste ip-adres zijn voor de standaardgateway

Als a. en b. niets opleveren, dan zou ik vermoeden dat het probleem zit in gebruikersnaam + wachtwoord die je nodig hebt om mail te versturen, het afzender-adres of het geadresseerde-adres.
Check dan dus nog eens heel goed dat op de camera
i. staat ingesteld dát er inderdaad ingelogd wordt op de SMTP server om mail af te leveren
ii. als gebruikersnaam voor het authenticeren het hele e-mail adres staat vermeld
iii. dat het wachtwoord dat bij het account van ii. hoort correct is ingevuld
iv. dat het e-mail adres dat als afzender wordt gebruikt overeen komt met de gebruikersnaam van ii.
v. check ook het e-mail adres waar naar toe gemaild moet worden correct is ingevuld

Meer tips heb ik niet.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan