mail komt niet aan bij hotmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

mortal12

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2007
Hallo allemaal.
Ik heb een probleem ik heb sins kort een eigen servertje laten plaatse in een datacenter.
Loop allemaal lekker nergis problemen mee ik heb ispconfig er opgezet om de site tebestuuren.
Heb een mail server er op gezet alleen heb een probleem als ik een mail stuur naar een hotmail aderes komt hij niet aan.
Nou heb een een topic gevonde over dat ik iets aan de dns moet toevoegen.
En die topic verwees hier naar http://postmaster.msn.com/Servers.aspx
Het wil alleen niet lukken.
Heeft iemand hier mischien verstand van en zou die geene even alles naa kunnen lopen.
Ik weet op dit momment geen raat meer.
Groeten Ramon

Het enige wat ik weet, is dat ik met mijn eigen provider sinds enkele dagen ook geen mails kan sturen naar een hotmail adres.
Dit komt omdat de hele ip-reeks van mijn provider geblocked is bij hotmail.
Wellicht van nog meer providers?

Die link die jij gevonden had verwijst naar SPF records.
SPF (Sender policy Framework) records worden gebruikt in de strijd tegen spam.
Een hele simpele beschrijving is dat de ontvangende partij (in dit geval hotmail) checkt of het ipadres van de afzender (jou mailserver) mail mag versturen voor het betreffende domein (voorbeeld@jou_mail_adres.nl).
Hij checkt dit door bij de DNS server van de domeinnaam de SPR record op te vragen. In deze record staat welke ipadressen allemaal mail mogen versturen voor @jou_mail_adres.nl.
Als je nou op de DNS server in de root van het betreffende domein deze SPF record neerzet met het ipadres van je mailserver dan zal de mail geaccepteerd worden.
een SPF record is heel gemakkelijk te maken.
http://www.microsoft.com/mscorp/safety/content/technologies/senderid/wizard/

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat hotmail deze check heeft aanstaan maar het is het proberen waard en ookal werkt het niet dan is het altijd handig om een SPF record in je DNS te hebben aangezien je ziet dat deze check steeds vaker wordt uitgevoerd.

Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan vanaf mijn server geen mail versturen naar hotmail en gmail.

Echter, ik heb geen idee hoe ik zo'n reverse lookup kan instellen en ik wordt er eerlijk gezegd een beetje moedeloos van. Is er niet een dummies-tutorial die je hierin de weg wijst.

Ik heb namelijk van alles geprobeerd met nieuwe zone instellen maar weet nou niet of ik mijn interne ipadres hiervoor moet gebruiken of mijn externe ipadres. En moet ik na het aanmaken van zo'n zone nog iets anders toevoegen aan deze zone?

Please hellup?

Grtz,
Diablo

Een reverse DNS lookup en een SPF check zijn niet hetzelfde!
Als eerste zou ik dus eens checken waarom de mail wordt tegen gehouden.
Dat kun je doen op de volgende manier:
open op je mailserver een dosbox en start een telnetsessie naar hotmail.com.
(Die adressen kun je op zoeken door via nslookup de mx record van hotmail.com op tevragen.)
Ik heb er een opgezocht 65.54.244.200

Dus type in: telnet 65.54.244.200 25
Je ziet nu een 220 met daar achter een stuk tekst van hotmail. Dit beteknt dat je verbinding hebt met de server.
toets in
helo hotmail.com (en dan een enter)
mail from: jou@mailadres.vb (enter)
rcpt to: eenadresvan@hotmail.com (enter)
data (enter)
Willekeurige tekst
. (een punt op een nieuwe regel beeindingt de data invoer en na een enter zal de mail worden verstuurd)

meestal als de mail wordt tegen gehouden zul tijden het invoeren van bovenstaande een melding krijgen waarom die wordt tegen gehouden.
Met deze melding is het dus makkelijker om uit te zoeken wat de oorzaak is en je instellingen aan tepassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan