mail komt niet binnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Mijn broer heeft een gratis accoount bij 12move en internet nog met een 56K modem. Hij krijgt zijn mail niet binnen. Hij ziet dat er 14 mails zijn, maar na een paar uur is het binnenhalen nog niet afgerond. Hij weet dat er iemand een muziekbestand van 5MB heeft gestuurd, maar dit duurt wel erg lang. Wat kan hij doen om de mail binnen te krijgen?

Via de webmailfunctie van de provider dat grote e-mailtje weggooien. Die krijg je via e-mail nooit goed binnen. De rest kun je daarna ophalen via Outlook Express.

Ik ben even naar de webmail gegaan en heb daar geen omvangrijke mails aangetroffen. Wel een aantal onbelangrijke weggehaald. Vervolgens via 12move ingebeld, maar hij blijft aangeven dat hij 16 mailtjes moet ophalen, terwijl er op de server nog maar 10 staan. We zijn dus nog niet veel verder....

Hey gompie,

Gebeurt dit zelfde nou bij jouw broer EN bij jou? Anders zou je namelijk kunnen proberen een tijdelijk extra windowsaccount aan te maken zodat je met verse profile settings zit.

Geeft OE nog een foutmelding erbij of zelfs dat ook niet?

nee, geen foutmeldingen, alleen het ellewnlang ophalen van 16 mailtjes zoner dat er iets binnenkomt.....

wat bedoel je met een extra windowsaccount? ik internet via kabel....

Geplaatst door gompie1304

wat bedoel je met een extra windowsaccount? ik internet via kabel....

Ik doelde op een ongebruikt account van windows(inloggen) zodat je een schoon OE profiel hebt om te beginnnen. (om mogelijke fouten in het profiel uit te sluiten)

Met het verzenden van een mail is het probleem weleens de verkeerde smtp gegevens in gevuld te hebben, omdat je bij de settings van het account altijd de smtp van de provider waarmee je op dat moment internet dient in te vullen. Veel mensen denken hier niet aan... Maar dat is het geval hier niet denk ik.
Wel, als poppen al niet werkt, heb je best kans dat de provider poppen alleen toelaat als je ook via hun inbelt. Er zijn gratis providers die zo werken meen ik ergens gelezen te hebben, missschien 12move ook.
Toevallig via een andere provider aan het poppen?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door @temptation

Ik doelde op een ongebruikt account van windows(inloggen) zodat je een schoon OE profiel hebt om te beginnnen. (om mogelijke fouten in het profiel uit te sluiten)

Met het verzenden van een mail is het probleem weleens de verkeerde smtp gegevens in gevuld te hebben, omdat je bij de settings van het account altijd de smtp van de provider waarmee je op dat moment internet dient in te vullen. Veel mensen denken hier niet aan... Maar dat is het geval hier niet denk ik.
Wel, als poppen al niet werkt, heb je best kans dat de provider poppen alleen toelaat als je ook via hun inbelt. Er zijn gratis providers die zo werken meen ik ergens gelezen te hebben, missschien 12move ook.
Toevallig via een andere provider aan het poppen?

Mijn broer belde net dat de ellende maar aan blijft houden. Als ik je goed begrijp kan ik het best bij hem eem nieuwe "schone" account aanmaken en daarmee proberen om via webmail de boel weg te halen?

Nee, hij popt niet via een andere provider.....:confused:

Geplaatst door gompie1304

Mijn broer belde net dat de ellende maar aan blijft houden. Als ik je goed begrijp kan ik het best bij hem eem nieuwe "schone" account aanmaken en daarmee proberen om via webmail de boel weg te halen?

Nee, hij popt niet via een andere provider.....:confused:

Nope want bij webmail lukte het toch al de mail te lezen? Ik bedoel met OE. Wat je ook kan doen is tijdelijk een 2de mail adres erbij zetten bij dezelfde provider, en kijken of een testmail daarvan wel gelezen kan worden. Misschien niet onverstandig om de provider ook eens in te lichten en te vragen of zij een mogelijke oplossing hierop hebben.

Mailwasher

Probeer eens een mailwasher te installeren, misschien kan je dan alles bij de server verwijderen.

Nou, het is inmiddels gelukt, gewoon via webmail. Steeds deed ie nix, maar ineens wel. Heel vremd. Dank voor jullie hulp:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan