Mail link

Status
Niet open voor verdere reacties.

Viperrr

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2001
Heej allemaal,
Ik wil graag een mail inkje in mijn form zetten. Nu heb ik een heel mooi labeltje, en ik heb nu dat als je er op klikt dat je ie "shell explorer.exe mailto:Coo@iets.com" het probleem hiervan is dat ie eerst een explorer scherm opent en daarna een nieuw email bericht aanmaakt. Dat explorer scherm staat daar dan... daar wilik omheen. Gewoon direct een nieuw e-mail bericht openen.

Ik heb het ooit met een API call gedaan, maar das zo ver terug, dat weet ik niet meer welke het was.

Mail inkje...

Zelf heb ik enige tijd geleden Command Mail 2.4 aangeschaft, kost geloof ik maar € 10,-- en werkt
fantastisch. Natuurlijk is het leuker om het zelf te doen maar telkens het wiel uitvinden kost teveel tijd.
Link is: http://www.xwebware.com. Succes

Hallo Viperrr,

Je moet niet beide programma's(Explorer en dat mailprogramma) opstarten, maar alleen dat mailprogramma.

Dennis.

O ja, Ik heb dat API spul voor dat doel ook niet meer in mijn bezit, want anders laat ik het hier ff zien.

Hoe open ik de standaard e-mail client voor een nieuwe email dan? Ik weet alleen dat t in explorer via mailto: gaat. Maar hoe doe ik dat direct?

@Embaan: Ik denk dat je de vraag verkeerd begrijpt. Ik wil weten hoe ik een link kan maken die een nieuw e-mail bericht laat opkomen. het mailto: commando doet dat in de explorer, maar ik wil weten hoe VB dat doet.

Laatst bewerkt:
Mail in VB

Ok, even niet bgrepen.
De 'components' MAPIMessages1 en MAPISession1 toevoegen aan de componentlist. Als je dan die twee op je Form plaatst en je klikt op één van die MAPI's, selecteert Properties en alles wijst de weg vanzelf. Ik heb het hier wel over Visual Basic 6.0 maar bij mijn weten ging het in 5.0 niet anders. Hoepelijk genoeg anders hoor of zie ik het wel.

ik doe ook VB6, ik ga het ff uitproberen als ik op school zit :P toch niks beters te doen daar...

Bedankt, als het niet werkt, hoor je het nog wel

Oke, dat was het niet wat ik bedoelde...
Maar ik heb het al gevonden, mocht het je intresseren:

API:
Public Declare Function ShellExecute Lib "shell32.dll" Alias "ShellExecuteA" (ByVal hwnd As Long, ByVal lpOperation As String, ByVal lpFile As String, ByVal lpParameters As String, ByVal lpDirectory As String, ByVal nShowCmd As Long) As Long

Public Const SW_SHOWNORMAL = 1

form:
Call ShellExecute(Me.hwnd, vbNullString, "Mailto:email@adres.com", vbNullString, "C:/", SW_SHOWNORMAL)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan