Mail Merge vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Checkagain

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2008
Zit het het volgende probleem, al een paar dagen en kom er niet uit.

Ik heb een accees database gemaakt. In een aantal form's kan men via een keuze menu een record zoeken, de overige gegevens, zoals klant naam, aanvraag, product worden in het form dan automatisch ingevuld. Nu wil ik graag een knop maken op het formulier welke (als je er op klikt) een Word document opent en de diversen velden uit het Access form overneem op de office template. De gebruiker kan de gegevens van aanvullen met bijv prijzen waarna het document met een andere naam word opgeslagen. Alleen de gegevens van het huidige record moeten worden toegevoegd.

Wie kan mij helpen dit voor elkaar te krijgen? Gegevens van de datbase inladen in Word lukt wel.

Laatst bewerkt:
Het lukt me om op het formulier een knop te maken in VBA. De knop werkt inmiddels goed met de codec. Word start en opent de *.dot file. Inmiddels ik het ook gelukt om een tekst veld in te voegen via Word > Invoegen > veld. Met {Docproperty}. Het lukt me alleen niet om deze op deze manier zelf in te voegen. Ik heb nu de bestaande codec handmatig gewijzigd en de naam gelijk gemaakt aan de codec in VBA. Hoe werkt de functie veld? Ik heb vrij veel velden in het Access formulier staan (stuk op 40). Deze zou ik graag allemaal willen koppelen aan Word. Kan dit met de functie veld? Of is er een handigere manier? :roll

Update:
Via Docproperty lukt het me nu om velden in te vullen. Maar een aantal velden zijn keuzemenu's met invoervak. Hier pak Word echter alleen het nummer (van autonummering in de tabel) ipv de weergegeven tekst.... Kan ik dit wijzigen?

Laatst bewerkt:
Bedankt. Het is helemaal gelukt. Met een druk op de knop worden allen velden nu mooi overgezet in Word. Hievoor opend Word het sjabloon en een nieuw document. Het enigste is dat als je Word afsluit Word vraagt of je wijzigingen wilt opslaan in het nieuwe document, maar vervolgens komt ook ide vraag of je de wijzigingen in het sjabloon wilt opslaan. Kan ik dit laaste uitschakelen dat je weet ? Thuis vraagt hij dit namelijk niet,

Zou ik niet weten. Ik ben niet zo goed op de hoogte met Word sjablonen. Misschien een idee om deze vraag in het Word forum te plaatsen.

Charles

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan