Mail met Exchange Server 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ricardoke

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2004
Hallo Allemaal,

Ik zit met een probleempje, dit doordat ik waarschijnlijk een kleinigheidje over het hoofd zie, maar toch lastig :neutral:. Ik heb een SBS 2003 server opgezet met exchange server erop, hier op heb ik een aantal gebruikers aangemaakt die tevens ook een pop3 box hebben binnen het domein van het bedrijf, deze heb ik ook per gebruiker ingesteld in de emailconfiguratie in exchange server ik kan alleen geen externe mail ontvangen, intern gaat alles goed tussen de gebruikers maar er komt niks van buiten binnen :confused: wie weet wat ik over het hoofd zie ? Alvast bedankt voor de info :)

Groeten Ricardo

out of the box ontvangt exchange (in SBS) mail. Enige dat je moet configureren is het domein dat je wilt ontvangen (iets wat standaard in de wizard zit). Indien je je domein(en) netjes geconfigureerd hebt kan alleen een firewall je inkomende mail nog in de weg zitten. Indien je een router/firewall hebt zul je dus poort 25 (smtp) open moeten zetten en mogelijk een forwarding naar je server aan moeten maken.

Laat je de externe mail via SMTP binnen komen of haal je deze op via de POP connector?
Als het via SMTP moet binnenkomen, zie de reactie hierboven.

Kijk ook even of de MX records van het domein naar het juiste IP adres wijzen. Als dit klopt, dan kun je extern via telnet <ipadresserver> 25 een handmatige sessie met je server maken.

Haal je de mail via de POP connector binnen, zet dan op het laatste tabblad van de POP connector, de logging op maximaal In de eventvwr kun je dan precies terug zien waar het mis gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan