Mail met mappen redden naar PC crash.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

dreovic

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2004
Berichten
111
Goedendag,

Gisteren is mijn PC met windows 7 gecrashd en deze moet opnieuw windows 7geinstalleerd worden. Ik kwam namelijk niet verder dan het inlogscherm. Ik kan dus niet meer in de "oude"installatie van Windows 7.
Nu wil toch graag mijn belangrijke e-mail en mappen redden die in outlook 2010 stonden...


Ik kan eventueel op een andere partitie(andere harddisc) een nieuwe windows 7 instaleren om gegevens te redden, zo probreer ik ook gegevens van "Mijn documenten" te redden via de mappenstructuur......
Is dit ook mogelijk met mails & mappen van Outlook?.....worden die b.v ook weggeschreven ergens op de Hard-disk ?
Zo ja hoe kan ik die veilig stellen? ....en terug zettenzodat ik eventueel weer later kan lezen in de nieuwe geinstalleerde Outlook?

Alvast bedankt voor een antwoord!
 
Installeer de computer met een andere partitie/harde schijf en installeer Outlook2010. Importeer vervolgens de oude .pst en .ost. (Ik denk met Outlook2010->file->import and export)

Dit zijn de normale locaties van de bestanden in Win7:
* Outlook Data File (.pst)
Documents and Settings\Local Settings\Application Data\Microsoft Outlook

* Offline Outlook Data File file (.ost)
Documents and Settings\Local Settings\Application Data\Microsoft Outlook
 
Mailgegevens worden opgeslagen in het bestand Outlook.pst. Meestal wordt dat op de C:schijf neergezet. En die ben je dus waarschijnlijk wel kwijt, tenzij je met AutoArchiveren een backup laat maken op een andere schijf. (altijd doen....)
 
Waarom niet eerst een proberen de niet werkende WIN7 installatie te repareren?
 
Aan Octafish:

Als ik de nieuwe win7 op de andere partitie installeer b.v F, staan dan de oude .ost en.pst niet meer op de C-schijf?...of worden ze overschreven?
Mijn contactpersonen/adressenboek zitten die ook in deze 2 bestanden verwekt?, of ben ik die ook kwijt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan