Mail naar GROEP

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Hallo,
Ik heb in OUTLOOK een groep aangemaakt, waar 7 e-mailadressen in staan.
Als ik nu een mail naar de groep stuur, dan krijg ik hem onbestelbaar terug.
Ik heb het bericht gestuurd naar de individuele e-mailadressen en dan komt de mailo wel goed aan.
Wat is er niet goed ingesteld?
Groet,
martin

Hallo Bertus,
Ik weet hoe ik distributielijsten moet maken, maar het gaat om het probleem, dat het bericht onbestelbaar terug komt!
Groet,
Martin

@mcl: Graag even duidelijk maken wat er in de teruggestuurde mail staat.

Staan daar (bijv.) 550 meldingen in, dan wordt de mail door een/de mailserver als spam beschouwd (verstuurd aan teveel mensen tegelijk, 'foute' inhoud etc.)

Staan er meldingen in over "recipient not known" etc., dan wordt het tijd dat je de effectieve e-mail adressen in de distributielijst goed nakijkt. Ik neem overigens aan dat die wel goed zijn, áls je de distributielijst hebt samengesteld door de 7 geadresseerden toe te voegen uit het adresboek. Dan natuurlijk óók ervan uitgaand dat je bij de versturing van de mail naar de 7 geadresseerden afzonderlijk je ook echt in het adresboek de geadresseerde hebt aangeklikt, dus niet gebruik hebt gemaakt van de "Outlook cache" (=een paar tekens invullen, waarna Outlook het 'afmaakt' o.b.v. eerdere 'handmatig' ingevulde e-mail adressen).

Mocht je stukken van de teruggestuurde mail hier willen citeren, denk er dan aan om de e-mail adressen van de geadresseerden enigszins anoniem te maken, bijv. jan@hotmail.com vervangen door XXX@hotmail.com etc.

Zoals je uit bovenstaand stuk hopelijk afleidt is dat de teruggestuurde mail meestal de gegevens bevat op basis waarvan je het probleem zou moeten kunnen oplossen.

We zien/horen het wel.

Tijs.

Hallo Tijs,
In de bijlage zie het bericht.
Ik heb alle 7 e-mailadressen afzonderlijk in de verzendregel vanuit het adresboek gezet en toen het bericht verstuurd en alles is bij iedereen goed aangekomen.
Martin

Bijlagen

Normaal gesproken is datgene dat tussen die enkele aanhalingstekens staat (') een echt/volledig e-mail adres.

Ik krijg dus het idee dat je gewoon Barendrechtgroep hebt ingetypt in het AAN: veld ipv. de Barendrechtgroep distributielijst te dubbelklikken in je adresboek. Ik heb daar al naar gehint in mijn vorige posting.

Verder is natuurlijk van belang dat alle leden van de distributielijst een e-mail adres hebben in je adresboek.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan