mail niet meer te lezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ouwendijk

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2001
Berichten
19
Ik heb windows 98 en
een van mijn lieftallige engeltjes thuis heeft waarschijnlijk een update op mijn internet explorer gedaan. geupgrade naar explorer 6 spi 1 en nu kan ik mijn mail niet meer lezen. binnenhalen lukt prima. had door allerlei kunst en vliegwerk ergens nog een oude outlook staan en die deed het prima maar door al het rommelen daarna
werkt die ook niet meer. ,maar hieruit concludeer ik dat het aan de upgrade ligt. ik kan op geen enkele wijze
iets herstellen of uninstallen via configuratiescherm-software etc etc.
 
Laatst bewerkt:
ik heb nu inderdaad versie 5 er op gezet maar dat heeft niet geholpen betreffende mijn mail. kan alles gewoon binnenhalen, maar kan de mails niet openen, zandlopertje gaat lopen maar tekst komt niet te voorschijn
 
Hier Diverse oplossingen.

probeer het eens, ik moet nu ff weg anders zoek ik later nog wel wat uitgebreider.

groetjes speedtouch
 
had de oude outlook 5 weer geinstalleerd, nu kreeg ik bij openen van de mail mhtml:mid en iets van protocol fout . de inhoud van de berichten wordt dan als een soort bijlage opgeslagen en ze zijn dan te lezen. ligt dus niet echt aan de upgrade maar waarschijnlijk een achterliggend probleem. hoop met deze info weer een stapje verder te komen
 
Het probleem zit hem in het verwijderen van outlook/express, je kan nml niet een andere versie installeren, als je de oude niet goed heb verwijderd.

Op de site van microsoft staat het op de juiste mannier omschreven, hoe je een herstel kan doen.
LEESVOER doe het op deze mannier dan moet het goedkomen.



Outlook Express is gebaseerd op open Internet-standaards en kan daardoor worden gebruikt met elk standaard-Internet-systeem, zoals SMTP (Simple Mail Transfer Protocol), POP3 (Post Office Protocol 3) en IMAP (Internet Mail Access Protocol). Daarnaast biedt Outlook Express volledige ondersteuning voor de belangrijkste standaards voor e-mail, nieuws en adreslijsten van dit moment. Voorbeelden hiervan zijn LDAP (Lightweight Directory Access Protocol), MHTML (Multipurpose Internet Mail Extension Hypertext Markup Language), HTML (Hypertext Markup Language), S/MIME (Secure/Multipurpose Internet Mail Extensions) en NNTP (Network News Transfer Protocol). Volledige ondersteuning betekent dat u optimaal gebruik kunt maken van nieuwe technologieën en dat u zonder problemen e-mail kunt verzenden en ontvangen.

Zoals uit bovenstaande blijkt dat het probleem in de outlook zit.


groetjes speedtouch
 
gisteren alles volgens instructies uitgevoerd, kreeg de mail keurig binnen op een klein detail na. kon ook alles lezen. computer uitgezet en vanmorgen waren we weer terug bij af. misschien toch een klein stapje overgeslagen??? (ben geen lezer maar een doener) procedure opnieuw opgevolgd, zeer zorgvuldig dus ben benieuwd of morgen alles is zoals het hoort te zijn.
 
Verwijder de registersleutels voor Outlook Express. Gebruik hiervoor het hulpprogramma Outlook Express 5 RegClean of verwijder de sleutels handmatig.

Dit is heel belangrijk, anders start hij op volgens de oude instellingen, en dan heb je het probleem weer terug.

groetjes speedtouch
 
heb de moed wel een beetje verloren. regclean gedraaid. ook nog handmatig het register doorgelopen. ook nadat ik het regclean programmaatje had gedraaid kwam ik nog dingen tegen. heb alles verwijderd maar kan nog steeds mijn outlook 5 openen dus snap er echt helemaal niets meer van.... als ik al mijn drivers heb gevonden (het leven van een chaotisch mens gaat niet over rozen) ga ik mijn windows maar formateren en helemaal vers opnieuw beginnen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan