Mail op 2 computers binnenhalen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pablo

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2000
Hoi,

Sinds vandaag ben ik de bezitter van 2 computers met een router en dus beide met internet. Ik heb nog geen netwerk aangelegd. Ik haal op de ene computer mijn mail binnen (OE6). Op de andere komt het dan natuurlijk niet nog een keer binnen. Gebeurt dit wel in een netwerk??? Moet ik dan iets instellen??? Is er basisinformatie over het maken van een netwerk???

Router

Als je twee computers op een router hebt, heb je volgens mij een netwerk.

Afhankelijk van je OS zijn er verschillen.

Je moet op beide computers de identificatie zetten op een gelijkluidende werkgroep (mag ook werkgroep zijn).

Dan moet je in netwerk Computers vlakbij kunnen zien, en kun je drives koppelen.

de drive C:\ heet dan op de andere computer C$ (mag ook wat anders zijn, maar dat vind ik het handigste)

Je maakt hem door in netwerkl (op bureaublad) te kliken op nieuwe aanmaken en dan op te geven
Code:
\\naamcomputer\C$

Succes,

Eric.

En zolang je nog geen netwerk gebruikt: In OE/Extra, klik op Accounts en selecteer de account alwaar de post mee wordt opgehaald, klik dan op Eigenschappen en vervolgens op het tabblad Geavanceerd, vink aan bij Bezorging, "Een kopie van berichten op de server achterlaten." Zo kan je op de andere pc ook de post ophalen. Wel zorgen dat de pc's hetzelfde zijn ingesteld voor over en weer gebruik.

Voor mij waren een maand geleden deze opties niet voldoende.
Het bleek lastig om tekens uit te zoeken welek mails voor mij waren, en welke voor de vrouw. (1 hoofdmail met 4 aliassen).

Ik heb daarom een mail-server geinstalleerd. (workgroup mail administrator) die de mails binnenhaald op de achtergrond.
Daarna worden ze gefilterd op naam en verstuurd naar de naam van de pc's in ons netwerk. (kan ook naar intern ip nummer)

Wanneer je dan met de betreffende pc de mail binnehaalt (mailwasher of outlook) dan gaat dit voor 95% perfect.

Mail versturen gaat ook via hetzelfde prog. wat resulteerd in een super snelle afhandeling van mails.
Versturen gebeurd op de achtergrond, evenals binnenhalen.
Je merkt er niets van.
Alleen dat je mail in outlook erg snel binnenkomt en verstuurd wordt (gaat via de harddisk.....)

Als je een kopie op de server achterlaat dan moet je die wel af en toe legen, de server dan.
Dat is de ervaring hier met een freeonline abo die ik ooit gehad heb.

om je mailbox van tijd tot tijd te legen kan je naast post op server achterlaten ook nog het aantal dagen kiezen.
Stel bijv 5 Na 5 dagen worden ze dan verwijderd aannemende dat binnen die periode van 5 dagen op beide PC´s mail is binnengehaald.
Als je mail hebt die je beiden wilt verwijderen dan kan je de daar onderstaande optie ook nog aanvinken zodat indien verwijderd UIT prullebank deze ook v/d server verwijderd wordt.
Dit werkt prima zo haal ik de mail binnen op mijn kantoor laptop en thuis zowel in OE6 als Outlook.
Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan