mail op 2 plekken tegelijk ontvangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

whitetigerck

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2008
Berichten
196
Hallo,

Is er een mogelijkheid om mijn mail op 2 verschillende locaties te ontvangen?
Ik krijg hem wel zo ingesteld dat ik mijn mail of op locatie 1 of op locatie 2 krijg, maar niet tegelijk. Hopelijk is er een handige oplossing voor dit probleem.:)

Alvast bedankt,
 
Dan moet je op een van de 2 locaties aanvinken dat je de mail op de server wilt laten staan.
Dit kun je het beste doen op de pc waar je altijd het eerste je postprogramma opent, want dan laat hij de post staan en kun je het met je andere pc binnehalen en dan is het bij de server ook weg.
 
Of controleren of je e-mail account IMAP ondersteunt.

Als ik het nu lees heb je een POP3-account, die werkt maar 1 richting op. Van de server naar jou, haal je dus mail binnen en heb je niet dat vinkje aangezet dan wordt het bericht van de server gehaald.

Het voordeel van IMAP is dat je steeds synchroniseert met de server.
Heb jij dus de IMAP-account op 2 computers ingesteld dan is het zo dat wanneer je een mail binnen krijgt, deze leest op computer 1, de server bericht terug krijgt dat het bericht is gelezen. Ga je nu je mail bekijken op computer 2 dan zal het bericht wel binnenkomen maar is meteen al gelezen.

Scheelt dubbel werk en je mail is altijd terug te vinden op de server (tenzij je hem natuurlijk naar de prullenbak verplaatst ;))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan