Mail op meerdere PC's

Status
Niet open voor verdere reacties.

edwinoosterveen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 dec 2009
Berichten
2
Hallo,

Op mijn desktop heb ik Windows Live Mail geinstalleerd en daar haal ik mail op van 4 verschillende mailaccounts. Alle contactpersonen staan er ook in en de gelezen mails archiveer ik lokaal (op de desktop). Daarnaast gebruik in een laptop, maar hiermee kan ik alleen online (via webmail) bij mijn 4 mailaccounts.

Ik wil op de laptop dezelfde mails + gearchiveerde mails + contactpersonen hebben als op de desktop. Ik kan op de laptop ook Windows Live Mail installeren en dan aangeven dat de berichten op de server niet verwijderd moeten worden, zodat ik de mails op zowel de laptop als de desktop binnen haal, maar dan moet ik nog steeds handmatig alle mailtjes 2 x verwijdere, 2 x in een map stoppen, etc.

Kortom, is er een programma dat ik op zowel de laptop als de desktop kan zetten en die dus altijd de actuele mail (dus niet dat ik alles 2 x moet doen) laat zien? Of is er een online pagina waarin ik bijvoorbeeld meerdere mailaccounts kan beheren?

Wie o wie kan mij helpen...
 
kweet niet met zekerheid maar misschien microsoft office groove ??
 
Hoi,

Outlook gaan gebruiken op beide computers en het gegevensbestand OUTLOOK.PST op een usb-stick plaatsen.
Als je outlook op de pc gebruikt, éérst de stick erin. En outlook netjes afsluiten voordat je de stick wilt verwijderen.
Als je outlook op je laptop gebruikt, éérst de stick erin. En outlook netjes afsluiten vóórdat je de stick gaat verwijderen.
 
Ik denk aan de volgende opties:

Een exchange sever al dan niet online.

De post ophalen op een van de computers en het postbestand synchroniseren met bijvoorbeeld syncpst.

In beide gevallen zou ik dan outlook gebruiken.
 
Je kan op hotmail.com gwn meerdere accounts beheren..
Ook gmail volgens mij(dat heb ik ) maar je moet maar ff kijke
 
Ooit veel tijd ingestopt in dit probleem en er zijn inderdaad verschillende oplossingen maar zijn weinig goede tussen.

Ik heb nu op pc en laptop windows live mail draaien, dus kan altijd aan mijn contactpersonen ook als ik op mijn werk ben en een andere pc gebruik.
Ik heb ook 4 mailaccounts, 1 hotmail dat is geen probleem en van de andere laat ik de e-mails gewoon doorsturen naar mijn hotmail account.

In live mail kan je de mail beantwoorden met de account die jezelf wenst dus dat is ook geen probleem.

Dit vond ik de beste oplossing, anders moet je al een mailserver gaan draaien voor je Telenet account te beheren.
 
Bedankt voor de reacties.

Soms is de oplossing simpeleren dan gedacht. In de gewone hotmail (online versie van mn live accountje) kan ik inderdaad meerdere accounts toevoegen. Dat heb ik gedaan en het werkt volgens mij goed; hij is nu alle mail aan het binnenhalen.

Office Groove heb ik wel bekeken, maar dan beperk je je wel dat je software moet hebben draaien (stel, je gebruikt nog een andere pc/laptop, dan is online erg makkelijk). Het .pst bestand steeds kopieren is wel een oplossing, maar wel wat omslachtig.

Bedankt!
 
Ja, maar je kan niet je telenet account op je pc en je laptop syncroon houden met live mail.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan