mail overzetten van w98 naar xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
Berichten
1.390
Hoe kan ik mijn mail en adressen overzetten van de ene PC met outlookexpress op W98SE naar outlook op een andere PC onder XP ? (beide PC's staan in netwerkje)
En hoe gaat dat met de favorieten??

bedankt,

henk
 
Remy,

Kon die tip ook best gebruiken maar er gaat toch iets fout.
Heb en map gemaakt op een memorystick, dan naar Outlook Express6 (win98SE) daar de bewuste email geopend en alles geselecteerd. Wanneer ik nu die selectie wil verslepen naar de bewuste map(op de stick)
krijg ik een verbodsteken (rondje met schuine streep)
kan wél opslaan als gebruiken maar dat is niet de bedoeling. Wat doe ik verkeerd of staat er iets verkeerd ingesteld misschien?
Groeten,
Aquarius
 
Aquarius,

Ik denk dat je memorystick niet goed geformateerd is of zoiets...... Past het anders niet op een diskette, of kun je niet via een netwerk naar een andere pc wegschrijven ?

Wat ook nog kan is om op een multisessie cd-rom een mapje aan te maken en het daar naar toe te schrijven.


Remy
 
Sorry Remy,
Efkes weggeweest,kan daarom nu pas reageren.
Ja die PC's staan in een netwerk.
Maar denk niet dat het probleem bij de opslag ligt.(map staat gedeeld)
Op het moment dat ik in OE 6 de bewuste mail open en dan alles selecteer- geen probleem.
Volgens u moet je dan deze selectie kunnen verslepen en dit gaat dus gewoon niet,daarom denk ik meer aan een bepaalde instelling,maar welke?
Klik ik op de geselecteerde tekst dan krijg ik onmiddellijk dat verbodsteken te zien,dus onmogelijk.
Weet jij hier een oplossing voor.
Stel me voor dat het anders wél een goede tip zou zijn omdat op de tweede PC soms eens de mail geopend wordt en ik liever alles op een en dezelfde PC mijn berichten bewaar.
Aquarius
 
Aquarius,

Werkt dit ook niet als je de mappen eerst op de host PC aanmaakt zeg maar !? En daarna vanaf de client PC dus de aangemaakte mappen pas benaderen....

Remy
 
Remy had dat ook geprobeerd.
Neen het probleem is dat wanneer ik een bericht open en dan alles ga selecteren(blauw), dan gewoon op die tekst klikken en trachten te verslepen. Op dat moment krijg ik dat verbodsteken en kan het dus gewoon niet.
Heb jij soms iets verandert in je instellingen van OE6?

Aquarius
 
Aquarius,

Dat klopt idd, maar je moet de berichten naar onder in de taakblak slepen naar de map die je hebt aangemaakt en reeds hebt geopend !!

Als het goed is zal deze namelijk ook onderin de taakbalk verschijnen als je hem hebt geopend. Als het goed is gaat het verbodsteken dan weg als je met de muiscursor boven deze map staat en laat hier dan ook de muisknop los en alle berichten zullen in die map stromen !!

Remy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan