mail-plaag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ansje

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
gisterenavond heb ik naar een groep van ca. 80 adressen een mailtje verstuurd. inmiddels heb ik vele reacties ontvangen. iedereen die in de lijst staat krijgt het mailtje om het kwartier nog een keer toe gestuurd.

ik heb de computer waarvan dat mailtje verstuurd is inmiddels al uit gezet maar dat mag ook al niet helpen. drie verschillende virusscanners heb ik gedraaid, maar niks gevonden.

wat kan dit zijn?????

ik gebruik Outlook

alvast bedankt
Groeten Ans

ik heb de computer waarvan dat mailtje verstuurd is inmiddels al uit gezet maar dat mag ook al niet helpen.
Dan is het niet jou pc.
Misschien dat er iets bij je provider blijft hangen. Even over bellen.

Anders is je mailtje onderweg geschept, en is er een 'zombie-pc' mee aan de haal.
Misschien een virus in een pc van 1 van de ontvangers ?!
Wellicht is er onderweg een virus aan je bericht gehangen.
Er is veel mogelijk in virus-wereld.

Maar ik denk (gezien de quote) dat het probleem niet in jou pc zit.
Immers, een pc die uit is, kan geen mail versturen.:p

Ik heb de afgelopen nacht zelfs al omze computers uitgehad en de stekker van het modem eruit getrokken.
de mailtjes gaan gewoon door. de provider heb ik al gebeld en die zegt dat het niet aan hen ligt.
dan blijft er denk in inderdaad niets anders over dan dat het aan een van de ontvangers ligt. maar ja probeer dan maar eens uit te vogelen wie dat is????

gr. Ans

Laat eens zo'n mailte terug naar jou komen.
Met de gegevens uit de mail (ip-adres) kun je soms iets achterhalen.

Heeft iedereen dit probleem? Alle 80 ontvangers?

gebruik je zelf een windows server versie of gebruik je gewoon windows? weet je toevallig of iemand van die 80 mensen een server gebruikt?

ik meen me namelijk een berichtje op webwereld.nl te herineren waarbij een bedrijf ook veel mailtjes stuurde en hetzelfde verschijnsel had als jij. In dat geval bleek het een software foutje van een server te zijn, waardoor een server als door mailer begon te werken en dus steeds naar alle mensen een berichtje stuurde, en dus een ander van die mensen dat ook had en het mailverkeer dus in een loop terecht kwam, waardoor de berichtjes steeds naar elkaar en alle andere in het CC veld werden verstuurd.

Ik gebruik gewoon Windows XP.

Inmiddels is men er achter dat het inderdaad aan een van de ontvanger heeft gelegen.
Het probleem is nu opgelost.

hartelijk dank voor jullie reactie.

groeten Ans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan