Mail probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saphira

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2004
Hallo allemaal :)
Ik heb een vraag over mac mail :rolleyes:
sinds een week ,zonder maar ook iets veranderd te hebben aan de Imac en macbook krijg ik bij beide geen mailtjes
meer binnen , ik kan wel mailtjes versturen .
Als ik mijn mail open ,dan staat er naast inkomend een 3 hoekje daarin een uitroepteken ,en
dat is nu al een week .
Als ik online via mijn Telfort inlog krijg ik gewoon mailtjes binnen.
wat ik al geprobeerd heb ,is mijn account verwijderd op de Imac en Macbook en weer opnieuw ingesteld.
Ook de modem opnieuw opgestart , het probleem blijft :confused:
Wie kan mij helpen ?

Alvast bedankt voor het lezen van mijn vraag :)

Groetjes Saphira

aanvulllend:D
Ik heb net bij me mac mail mijn account van hotmail toegevoegd ,op dat hotmail account
wat ik geconfigureerd in Mac mail komen wel de mailtjes binnen .
Dus alleen de mailtjes van telfort komen niet binnen :confused:............

Laatst bewerkt door een moderator:
3 mogelijke problemen zijn, m.i.:
a. Authenticatie-probleem bij Telfort. Oftewel: Dat het wachtwoord dat je bij het ophalen van mail via je mailprogramma('s) bij Telfort gebruikt niet (correct) wordt gecheckt door hun mailserver en je dus niet bij de mail kunt. Dat zou dan een vraag zijn voor de helpdesk Telfort.
b. Problemen in jouw netwerk en/of in jouw providernetwerk. Dat de naam van de mailserver van Telfort niet correct wordt geresolved. Kun je in een console-venster nakijken via het volgende commando:
nslookup pop3.telfort.nl
Dat moet opleveren: 213.75.3.52
Natuurlijk kun je even, als test, dat 213.75.3.52 ip-adres instellen als server voor inkomende post ipv. pop3.telfort.nl , als nslookup niet het juiste ip-adres oplevert.
c. Je zit niet op het Internet netwerk van kpn/telfort zélf met je imac en macbook.

Overigens heeft telfort een eigen stappenplan m.b.t. het oplossen van e-mail problemen: hier

Tijs.

Laatst bewerkt:
hallo Tijs .
bedankt voor u reactie :)
ik heb net mijn wachtwoord veranderd , moest 8 tekens zijn , maar geen resultaat.
met die commando levert het ip zoals jij zei 213.75.3.52 .
Ik zit gewoon op het internet via mijn modem .
Greetzz Saphira

Overigens (ook onderdeel van de tips van de helpdesk) kun je m.b.t. de verbinding ook nog wat testen vanuit een console:
telnet pop3.telfort.nl 110
Wordt het scherm zwart (cursor links boven en verder alles zwart), dan is er ook netwerktechnisch verbinding mogelijk met de server. [Sluit het venster via het kruisje.]
Werkt dat inderdaad zo, dan blijft uit mijn lijstje alleen een probleem bij de Telfort mailserver over met de authenticatie. Dus bellen met de helpdesk Telfort.

Tijs.

Als ik vanuit de console dit intypt krijg ik dit te zien
Trying 213.75.3.52...
Connected to pop3.telfort.nl.
Escape character is '^]'.
Connection closed by foreign host

Vergeten om 110 erbij aan te geven? Indien tóch netjes erbij aangegeven, dan lijkt het me een probleem op de Telefort mailserver (of diens verbindingen).
Als je op het netwerk van Telfort bevindt dan zou je contact moeten zoeken met de helpdesk Telfort waarom je er nu geen stabiele verbinding mee kunt maken.

Tijs.

eigelijk vreemd , de mail van mijn vriend op zijn Ipad werkt wel na behoren met
ook vd de zelfde telfort instellingen alleen met zijn naam en wachtwoord ,op het netwerk van Telfort net als ik ....

Laatst bewerkt:
Tsja, als hij zijn inkomende @telfort.nl mail wél van pop3.telfort.nl af kan halen vanaf hetzelfde (thuis-)netwerk, dan zou het een probleem moeten zijn met firewall-instellingen op jouw computers. Je hoort namelijk een melding terug te ontvangen van de pop3.telfort.nl mailserver op poort 110, maar die krijg jij blijkbaar niet en je vriend wel.
Nogmaals: Wel aan gedacht om het poortnummer 110 bij het telnet commando er bij aan te geven?? Indien ja, dan lijkt er een probleem te zijn op je imac en macbook, maar ik weet niet waar je dat dan moet zoeken (firewall? iptables?), en dan moet iemand anders je verder helpen.

Tijs.

Ja daar heb ik aan gedacht
Ik heb dit ingevuld telnet pop3.telfort.nl 110
en krijg dan dit te zien
Trying 213.75.3.52...
Connected to pop3.telfort.nl.
Escape character is '^]'.
Connection closed by foreign host

Okeeej , ik heb nu een oude computer met windows aangesloten , daar heb ik in live mail mijn telfort account aangemaakt.
mailtjes komen netjes binnen .
Dus ja dan ligt het ergens aan de mac .
ik ga maar weer ff verders zoeken pfffffff

Ik was er helemaal klaar mee , heb op beide mac's een vorigen backup terug gezet , en de mail inkomend en uitgaande mail
doet het perfect :D
Helaas heb ik geen idee waar aan het hebt gelegen :confused:
waar een backup al niet goed voor is Jipie !!!:d
Groetjes en bedank voor het mee denken :thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan