mail programma in win8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

goom61

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2013
Berichten
118
Ik heb een nieuwe pc gekocht wara windows 8.1 zit

Ik wil nu oude date van ene xp pc op de nieuwe pc zetten

Ik heb begrepen dat poutlook expres niet meer bestaat

Welk mail programma moet ik nu gebruiken?
Ik wil de oude mails die in oiutlook expres op de nieuwe mail zeten
Hoe moet dat?
 
Klopt ik heb mijn oude pc nog

hoe moet ik dat precies gaan doen?
 
Kijk eens of je met deze handleiding uit de voeten kunt.
Ik ben mij ervan bewust dat dit gaat om Windows Mail en niet Windows Live Mail maar als je ergens tegenaan loopt, geef dan een seintje.
 
Je kunt ook Mozilla Thunderbird installeren en de oude berichten importeren vanuit Windows Outlook. Je houdt zo in je eigen systeem controle over je e-mail.
Jaap
 
Ik zou de voorkeur geven aan Thunderbird, want met Windows live mail wordt je vroeg of laat verplicht te werken via de Microsoft-cloud en de vraag is of je dat wilt. Thunderbird werkt gewoon op de ouderwetse manier, net zoals Outlook Expres.
 
wordt je vroeg of laat verplicht te werken via de Microsoft-cloud
Hu? Waar staat dat?

Thunderbird is sowieso een goed alternatief maar de ontwikkeling daarvan is ook onzeker :).
 
Hu? Waar staat dat?

Dat staat nergens, maar alle nieuwe producten die MS uitbrengt leunen steeds meer op cloudprocessing. Dat is logisch, want op die manier kan je een customer-lock-in situatie creeren. Dat is de natte droom van elke marketing manager :)
 
@goom61 Ik gebruik Thunderbird al vanaf het begin en zit nu op versie 24.1. In het verleden ben ik ook al eens naar een lagere versie gegaan als de update mislukte, maar steeds kwam alles weer op z'n pootjes terecht. De gegevens staan in een map onder 'gebruikers' en die blijft altijd staan, ook als je Thunderbird als pakket verwijdert.
Ben net van XP naar 8.1 gemigreerd zonder een centje pijn.
Je voorkomt zo de hegemonie van M$.
Jaap
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan