Mail programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbolland

Verenigingslid
Lid geworden
5 jul 2001
Beste,
Op de laptop van mijn ouders, Acer aspire, W 10 geïnstalleerd.
Daarvoor zat er W7 op met het email programma Windows live mail.
In W10 zit een Mail programma dat nu roet in het eten gooit als ik Windows live mail opstart.
Het volgende gebeurd:
Ik start windows live mail, dat gaat goed, en krijg een popup venster van Mail (deze zit in W 10)
met de volgende mededeling: "er is een probleem opgetreden bij het aanmelden".
Volgens mij worden er 2 email programma's gestart, waarvan er 1 (Mail) geen gegevens zijn ingevuld.
Als ik op annuleren klik (Mail) dan werkt windows live mail naar behoren.
Het is vervelend dat je steeds op annuleren moet klikken in de popup van Mail wat eigenlijk niet geconfigureerd is.
Ik mag bij "Instellingen/Systeem/apps en onderdelen de software Mail niet verwijderen.

Iemand een idee om dat progie Mail niet mee op te laten starten?

Als mensen mijn advies vragen over een probleemloos en gratis mailproduct dat op alle platforms werkt, dus ook windows 10, dan heeft Thunderbird mijn voorkeur.

Mijn advies hier is dan ook: installeer Thunderbird en u heeft dit probleem van u niet meer.

Gebeurt het ook als je via verkennen naar de map van windows live mail gaat en hem via het icoontje opstart? Zo niet dan zou je gewoon een snelkoppeling op je bureaublad kunnen maken.

Een alternatief is natuurlijk gewoon een snelkoppeling naar hotmail.nl waarbij je zorgt dat je automatisch ingelogd ben, de website zal misschien wat minder functies hebben dan het programma windows live mail maar je bent wel van het gedoe af

Bedankt voor jullie reactie.
Ik kan niet verwachten dat mijn ouders van dik in 80 jaar uit hun oude email programma ga halen.
ik maak een ander account aan via hun provider zodat ze in hun eigen, wat ze gewend zijn, email programma
kunnen gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan