Mail Script werkt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter eeyk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eeyk

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2007
Ziet iemand de fout

PHP:
<?
    mail($email,"I-photo Upload Hosting","
Bedankt voor het Gebruiken van I-photo
Dit bericht krijg je maar een keer in je mailbox
Daarna niet meer Dus wees niet bang  Geen Spam.

dit is je upload bestand:

Upload url: {$upload}

Thanks for use I-photo
This Mail is not a spam mail not Scared
Only 1x you get this mail.

Upload url: {$upload}

"); 
?>

Haal voortaan variabelen buiten quotes.

Verder mis je de belangrijke 4e parameter van de mail-functie. Je kunt beter een standaard mail-class gebruiken, als PHPMailer of SwiftMailer.

Toevallig al op php.net gekeken?

Daarnaast lijk je niets van deze vraag te hebben opgestoken... :rolleyes:

ik geloof niet dat er geen "ctrl" en/of geen "c"/"v" op jou toetsenbord zitten. Kopier je script dat werkt. Als je alles opnieuw schrijft ben je vreselijk lang bezig...

maar ik wil alles perfect hebben:)

Krijg je ook een error?? Zou fijn zijn en erg helpen. Als je alleen zegt dat het niet werkt en je geeft alleen de mail functie dan kunnen we er niet zo veel mee natuurlijk. Als je geen error krijgt en de mail komt niet aan kan het betekenen dat A) je emailadres niet klopt of B) Je server ondersteund geen mailfunctie, maar daar zou je dan weer een error van moeten krijgen.

Dus beetje meer info SVP

PS. als dit het volledige bestand is en je gebruikt het in een FORM met dit bestand als action dan kan het aan je server liggen dat $email niets is. Een get of post waarde kon je vroeger lekker opvragen als een of andere superglobal maar er is niet voor niets $_GET en $_POST.

Laatst bewerkt:
ik krijg geen error

Hij zend geen mailtje. (die enen Wel Deze niet)

dit is het form
PHP:
<form method="post" action="<?=$_SERVER['PHP_SELF']?>" enctype="multipart/form-data">  
Email: <input type="text" name="Email" size="25"><br />
Description : <input type="text" name="des" size="36"  maxlenght="35"><br>
File: <input type="file" name="bestand" size="30"><br />  
 <input type="submit" name="upload" value="upload File"> 
</form>

Daar heb ik dus weer helemaal niets aan. Kom eens met je hele code. Dus én je HTML én je PHP én eventuele javascripten.

PS: ik hoop dat je ook je engelse tekst bij het versturen van de mail nog gaat aanpassen.

Laatst bewerkt:
Doeke Norg gaf je nog de tip om je engelse tekst aan te passen. Heb je hier ook naar geluisterd of heb je daar toevallig nog hulp bij nodig? Zoals het er nu staat komt het namelijk niet echt professioneel over...

Een goede vertaling zou zijn:

PHP:
Thank you for using I-photo.
This mail isn't spam. It is sent just once.

Your upload url is: {$upload}.

"It is sent just once."

No ****. :shocked:

Wil je zeggen dat: 'It is sent just once.' geen correct engels is?

Toch wel! Het is een correcte lijdende vorm en betekent: Hij wordt slechts eenmalig verstuurd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan