Mail server maken met domein

Status
Niet open voor verdere reacties.

davoezzz

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2011
Hallo helpmij.nl,

Ik heb afgelopen week een domein gekocht bij hostnet.nl, nu werd mij verteld dat ik vanaf mijn server waar ik mn website via DNS vanaf host ook een mailserver ka n opzetten. Ik weet niet precies hoe dit in z'n werk gaat vandaar vraag ik aan jullie een duidelijke uitleg over hoe ik dit het beste aan kan pakken.

Alvast bedankt voor de reacties!

Mvg,

DaVoezzz

Dag @davoeezzz

Ik heb geen ervaring met Hostnet, maar kan je niet via een cPanel mailboxen opzetten en mailadressen aanmaken?

Dag,

Bach, J.S.

Er is geen panel, ik host de website vanuit IIS(internet information services) in windows server 2008.

Uit je vorige post begreep ik dat je enkel een domein hebt gekocht. Dan zul je of dat moeten uitbreiden met een pakket dat mail ondersteund (meestal een hosting pakket), of je zult zelf een milserver moeten opzetten. Op je 2008 server zou je Exchange kunnen installeren bijv.

Ik heb zelf met hostnet gesproken en die vertelde mij dus dat ik geen betaald pakket nodig had om een eigen mail adres te hebben. Zij konden mij alleen niet vertellen hoe dat precies in zijn werk gaat op Windows server. Daarom kwam ik hier uit. Maar hoe gaat dat precies in z'n werk met Exchange?

Exchange is in principe een betaald product. Dat zul je dus in z'n geheel moeten installeren op je server. Enige wat je dan nog moet doen is de MX records in de DNS server bij Hostnet aanpassen, zodat deze naar jou thuis verwijzen. En vervolgens poort 25 op je router forwarden naar je server. Kan nog zo zijn dat je provider poort 25 blokkeert en dan zul je nog een smarthost (bijv. die van je provider) moeten inzetten om de email effectief te kunnen ontvangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan