mail server? :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

bas1278

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2009
ik ben al heel lang bezig om een mail server op te zetten maar het wil maar niet lukken
kan iemand mij opweg helpen
welk programma zou ik moeten gebruiken (liefst gratis)

ja, dan heb je mercury.
maar het lukt me niet om hem online te krijgen.
heb je meschien een tutorial.
of kan je het uitleggen

Ik neem aan dat er wel een helpfunctie in zit. Ik weet het verder ook niet, want ik gebruik alleen de webserver.

kan iemand me het stap voor stap uitleggen a.u.b
ik wil echt dat dit gaat werken

kan iemand me uitleggen hoe ik hmailserver kan laten werken.
die lijkt me het makkelijkste programma.(zeg even als het niet zo is)

Bas

Controleer even of je provider het uberhaupt toestaat. Als je particuliere internetverbinding hebt gaat kun je 't vergeten.

Hi Heb je al wat draaien qua server? Heb je al een domein enz?

Als je gratis wilt moet je echt in de hoek van linux\unix zoeken denk. ;)

ik heb nu XAMPP in ik gebruik gratis hosting van .tk
dus ik heb al een webserver een een database.
maar ik wil graag nog een mail server.

Bas

1. Zoals ik het nu hoor heb je geen DNS ingesteld op TK (weet niet eens of dat kan, volgens mij niet) dus heb je geen MX record waardoor je geen emails kunt ontvangen op je TK domein.
2. Je hebt geen mail server draaien
3. KPN staat niet toe de poort 25 te openen. Hij staat het wel toe alleen traffic over deze poort is niet mogelijk.

Conclusie:
Dat gaat niet lukken. Helaasch.

Fijne nacht,
R. de Vries

ik heb een MX record en een mercury mail server.
provider kpn. ik heb gehoord dat er mail relay is bij kpn.
maar ik weet niet echt wat dat betekend. kan iemand me meer info geven

Laatst bewerkt:
Dat is alleen bij KPN Zakelijk en zoals ik het hier allemaal hoor lijkt 't me een kleine kans dat jij internet van KPN Zakelijk hebt.

Fijne middag,
R. de Vries

Tweakdsl is wel wat duurder maar dan heb je volledige vrijheid, vast ip adres en dat is met name handig om een eigen mailserver te draaien.
Zorg voor goede kennis en beveiliging van het ding, want providers worden ook lastig als blijkt dat jij vanwege ondeskundige installatie en gebruik bijv. een open relay faciliteert.

Verder kun je ook een mailserver draaien bij Alice, Telfort en Online, alleen moet je dan voor de uitgaande mail toch de smtp van de provider gebruiken.

V.w.b. KPN weet ik niet zeker of je perse een zakelijk account nodig hebt, zou ik aan m'n kennis moeten vragen die heeft een KPN abo met een mailserver.
Ook daar gaat de uitgaande mail via de smtp van KPN en de kpn relay wordt gebruikt voor de inkomende mail. Dat moet je bij een domein apart instellen middels de backup-MX opties en dat gaat bij een .tk domein niet lukken.

bedankt voor jullie hulp.
ik denk dat ik als ik een andere provider heb het nog eens ga proberen.

Bas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan