Mail sorteren van domein emailadressen

Status
Niet open voor verdere reacties.

daulnis

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2009
Berichten
62
Hallo,

Wij hebben een kleine onderneming en hebben al die tijd onze email adres gebruikt die we kregen van KPN.
Nu willen we overstappen naar het email adres van ons domein en hebben nu 4 email adressen, namelijk info@'domeinnaam'.nl en 3 andere met in plaats van 'info' de namen van onze 3 stagiaires.

Het probleem is echter dat alle emails die naar één van de email adressen wordt gestuurd ook te zien is bij de andere email adressen.
Graag zouden wij willen dat als er een mail naar 'patrick@'domeinnaam'.nl wordt gestuurd deze alleen te zien is bij degene die dit emali adres beheerd.

Alvast bedankt!
 
Je moet dan per emailadres een account aanmaken in je mail-client (Outlook, Thunderbird, of zoiets).

Bij elk account moet je het juiste emailadres instellen,
dus een account voor a@, b@, c@
 
Ik gebruik zelf Windows Live Mail.
Hier heb ik op e-mailaccount toevoegen gedrukt en hier alle informatie opgegeven zoals uitgaande en inkomende servers etc.
Dit heb ik nu 2 keer herhaald en dus kan ik de mail zien van 2 verschillende email adressen.
Ik neem aan dat dit is wat je bedoeld en nog als ik een email stuur vanaf mijn persoonlijke email adres, komt hij in allebij de Postvak In's.

Misschien is het handig te melden dat ik geen aparte email adres heb aangemaakt naast Info@'domeinnaam'.nl.
Ik heb gewoon op emailaccount toevoegen gedrukt en daarin patrick@'domeinnaam'.nl ingevuld, want dit moest zo volgens de mensen waar mijn domein geregistreerd staat.
Deze man vertelde me dat ik van alles voor de @'domeinnaam'.nl kon zetten
 
Ik heb gewoon op emailaccount toevoegen gedrukt en daarin patrick@'domeinnaam'.nl ingevuld, want dit moest zo volgens de mensen waar mijn domein geregistreerd staat.
Deze man vertelde me dat ik van alles voor de @'domeinnaam'.nl kon zetten

Eh....hier is sprake van een kleine communicatiestoornis.

Voordat je email kunt ontvangen die gericht is aan Jan, Piet en Klaas
moet je eerst met behulp van je hostingpakket die emailadressen aanmaken.

In je hostingpakket zal een functie zitten voor het aanmaken van 'mailboxen'
of iets dergelijks.
Daar moet je instellen dat er emailadressen (= mailboxen / postbussen) bestaan die
Jan@[foo.bar], Piet@[foo.bar] en Klaas@[foo.bar] heten.
Voor [foo.bar] natuurlijk je eigen domein vermelden.

Vanaf dat moment kunnen anderen email sturen naar die email-postbussen.
en
pas vanaf dat moment kun je ook email ontvangen in accounts die naar die namen zijn genoemd.

Nota bene:
In bijna elk hostingpakket is geregeld dat emails die binnenkomen op een (nog) niet-bestaand emailadres worden doorgesluisd naar het info@ adres.
Dus: voordat je zelf die aparte emailadressen met voornamen hebt 'ingesteld', zullen die mails alleen maar binnen kunnen komen in de info@-postbus.
 
Bedankt voor je reactie, ik zal er nu achteraan gaan en kijken of het lukt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan