mail terugzetten

• Onderwerp starter Onderwerp starter acra
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

acra

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2004
Hallo,
Ik heb m'n mailmappen gekopieerd (C:\documents and settings\naam\local settings\application data\microsoft\outlook\.....) daarin staan files als postvak IN.dbx postvak UIT.dbx tennis.dbx etc.
Vervolgens heb ik de C-schijf geformatteerd, boel weer geinstalleerd en wil ik m'n mailmappen terugkopieren maar nu raak ik de kluts kwijt. Ik kopieer de bestanden naar de map zoals hierboven genoemd - zie opeens dat daar nu een file outlook.pst staat - en als ik vervolgens in m'n mail kijk, zie ik m'n oude mail niet meer terug. Wat doe ik fout?
Groet,
Nora

De .dbx bestanden zijn de mailbestanden van Outlook Expresse.
.pst bestanden zijn de bestanden die gebruikt worden door Office Outlook.

Groetjes,
Neleke

Volgens mij heb je een backup van Outlook expres gemaakt en probeer je het terug te zetten in Outlook. Dat maak ik tenminste op uit de bestandsextensie .dbx waar je het over hebt. Kijk eens op onderstaande pagina en scroll een stukje naar beneden daar staat info over het backuppen en restoren van OLE en Outlook.

http://www.schoonepc.nl/instal/backup.html

Wat het ook is,Outlook met *.pst het bestand,of Outlook Express met de *.dbx bestanden,je moet in geen geval het\de bestand\en terug kopiëren.

Gebruik de importfunctie in Outlook of Outlook Express en blader naar de map waar de bestanden staan.

Maak,voor dat je verder iets onderneemt,eerst een kopie van de huidige mappen,zodat je daar op terug kunt vallen voor het helemaal een puinhoop wordt ;)

Greetz

Het werkt allemaal weer.
Bedankt voor de hulp!
Nora

Ik heb dit probleem ook een beetje, ik heb ook dbx bestanden en die wil ik terugzetten in Vista. Weet iemand de lokatie van de postvak-in van Windows mail in Vista, dan kan ik deze bestanden daar weer terug zetten. Ah, sorry, al gevonden via eigenschappen ;-) Maar ik kan ze niet importeren, ook niet door de bestanden toe te wijzen aan Windows mail. Zijn ze niet compatibel met elkaar?

Laatst bewerkt:
Jack kan jij meschien zeggen waar die map dan is in vista waar je je mails kan terugzetten?

@roootjuh

Je stelt een vraag in het topic van iemand anders,wat bovendien al van 20-03-2007 is.

Maar omdat het zo'n kort topic is,toch maar een antwoord ;)

Hier vindt je de map waar de mail opgeslagen is.

C:\Gebruikers\<naam>\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail

Misschien is het nodig,om eerst de verborgen bestanden zichtbaar te maken via mapopties.

Windows Mail gebruikt de *.eml extentie in tegenstelling tot Outlook Express en Outlook ,die respectievlijk *.dbx en *pst gebruiken.
Jack kan jij meschien zeggen waar die map dan is in vista waar je je mails kan terugzetten?
Kopieer nooit bestanden in bovengenoemde map,daar dan de bestaande overschreven worden en de mail die daar in staat verloren gaat.

Gebruik altijd de import mogelijkheid in Windows Mail,dan wordt alles erbij gezet ;)

Greetz

Mail Fout.jpg

Ok bedankt

maar ik krijg
De bovenstaande foutmelding krijg ik dan als ik dat probeer maar ik heb die dbx bestanden wel op de pc staan?

Hey het maakt niet meer uit ik heb het niet echt meer nodig maar toch bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan