mail van een jaar lang zoek in Outlook 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Victor V

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2005
Berichten
541
van het een op het andere moment zijn er van een jaar lang mails zoekgeraakt. Wie heeft er een idee hoe ik die terug zou kunnen vinden?
 
Hallo,

Hiervoor kunnen legio oorzaken zijn.
Ik noem er een paar:
- synchronisatie tussen Outlook en PDA
- archiveringsinstellingen
- overzetten van outlook-gegevens naar andere computer.

Vooreerst een aantal vragen om je evt. verder te kunnen helpen:
- Onder welke versie van Windows komt het probleem voor
- Wanneer constateerde je voor het laatst dat de gegevens er nog wél waren.
- Wanneer constateerde je voor het eerst dat de gegevens er niet meer waren.
- Is er in de tussentijd iets met de 'outlookomgeving' gebeurd (nieuwe installatie; gegevens overgezet; gearchiveerd; een plugin voor Outlook geïnstalleerd ..... etc.)
 
vrijwel zeker zijn de emails per ongeluk uit het programma gesleept en ergens gedropt. Ik weet alleen niet met welke zoekopdracht ik de mails weer terug kan vinden. Als ik een mail uit het programma sleep dan staat er een titel en outlook-item. Echter met een zoekopdracht vindt hij dat niet terug.
 
Je zou kunnen zoeken op de extensie MSG.
 
vrijwel zeker zijn de emails per ongeluk uit het programma gesleept en ergens gedropt. Ik weet alleen niet met welke zoekopdracht ik de mails weer terug kan vinden. Als ik een mail uit het programma sleep dan staat er een titel en outlook-item. Echter met een zoekopdracht vindt hij dat niet terug.

Moet je toch eens vertellen hoe dat dan kan.
Want het is nauwelijks mogelijk om 'per abuis' álle mails van een jaar ergens heen te slepen zonder dat dat opvalt.
En w.s. zijn het er nog al wat .....
Inderdaad, wat Crash aangeeft: als je de mails uit Outlook 'sleept' krijgen ze alle afzonderlijk de extensie .MSG. Je zou daar op kunnen zoeken.

Je zou eens kunnen kijken in de map waar het pst-bestand wordt opgeslagen of daar ook een bestand archive.pst staat, want het is mogelijk dat met autoarchiveren ook mails die meer dan 12 maanden oud zijn werden verwijderd (zie instellingen op de afbeelding in de bijlage)
 

Bijlagen

  • ScrnDmp.jpg
    ScrnDmp.jpg
    44,1 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
Je zou eens kunnen kijken in de map waar het pst-bestand wordt opgeslagen of daar ook een bestand archive.pst staat, want het is mogelijk dat met autoarchiveren ook mails die meer dan 12 maanden oud zijn werden verwijderd (zie instellingen op de afbeelding in de bijlage)

ja, maar de emails van voorgaande jaren zijn blijven staan
 
Hoi,

Kan je verder niet helpen. Blijft alleen de oplossing van Crash nog .... :confused:
Maar je wel geregeld een backup van je outlookgegevens?
En: je weet dat daar een plugin voor is ..... toch?
 
Hoi,

Kan je verder niet helpen. Blijft alleen de oplossing van Crash nog .... :confused:
Maar je wel geregeld een backup van je outlookgegevens?
En: je weet dat daar een plugin voor is ..... toch?

nee, dat wist ik niet maar bedankt voor de tip
 
Hoi,

Je vindt hem hier

Na het installeren staat onder het menu 'Bestand' een extra optie: Reservekopie ...
Je kunt daar instellen met welke frequentie en op welke lokatie je het kopie-pst-bestand wilt maken.
 
Hoi,

Je vindt hem hier

Na het installeren staat onder het menu 'Bestand' een extra optie: Reservekopie ...
Je kunt daar instellen met welke frequentie en op welke lokatie je het kopie-pst-bestand wilt maken.

zie alleen archief staan onder bestand
 
Hoi,

Je vindt hem hier

Na het installeren staat onder het menu 'Bestand' een extra optie: Reservekopie ...
Je kunt daar instellen met welke frequentie en op welke lokatie je het kopie-pst-bestand wilt maken.


kan ik niet vanuit het archief emails herstellen?
 
Als je een archief hebt aangemaakt, kun je die koppelen in Outlook en de mails bekijken verplaatsen enz.

Archief koppelen.
Bestand > openen > Outlook gegevens bestand > het archief opzoeken (PST bestand)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan