Mail van KPN

Status
Niet open voor verdere reacties.

streefkerk

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2001
Berichten
62
Buurman heeft een mail van KPN ontvangen met de mededeling dat er iets niet goed is in zijn Windows. Moet verholpen worden anders gaat zijn account in quarantaine.
Wat is dat voor een mail? Kan KPN dat concluderen.?
Miijn inziens is het een fake.
Komt iemand dat bekend voor?
De deskundige van KPN die ter plaatse is gekomen herkent dit niet???????
Graag wat reactie
Cees
 
Hoi,

Het lijkt me nep maar omdat zeker te weten zou hij in contact kunnen treden met kpn en het antwoord laten bevestigen per mail of zo.
Heeft hij al eens z'n pc gescand op spyware virussen etc.

Modag
 
Ik zie het ook niet zo hoor dat dit goed zal zijn....

Heeft u wellicht een kopie van de tekst?
Plaats het even hier als kan.Ik ben erg nieuwsgierig....
 
Klanten van KPN-gerelateerde providers (in ieder geval bij Tiscali/Telfort) kregen een mail waarin KPN een dienst aanbiedt om een monteur/technicus langs te laten om de pc 'door te lichten'. Dat was (geloof ik) inclusief het schoonmaken van de binnenkant van de pc, check op virussen etc. Dat was niet gerelateerd aan gevonden problemen, maar natuurlijk wordt het belang/nut van zo'n monteur in de reclame-mail van KPN behoorlijk aangedikt.

Wat kan zijn is bijv. dat er vanaf het thuisnetwerk van buurman veel spam wordt verstuurd, er overmatig veel gedownload wordt (indien Fair Use Policy is afgesproken), er veel pogingen worden gedaan om lekken in beveiliging van computers op het Internet te vinden ("hacken") etc.
Dit kan inderdaad door KPN worden gedetecteerd.
Als buurman denkt zélf geen spam, overmatig downloaden, hacken etc. te doen, dan zou het kunnen zijn dat een virus of andere ellende-software dat doet vanaf (een van zijn) pc(s).
Het is dan aan buurman om m.b.v. anti-virus, anti-spyware, anti-malware etc. programmatuur dat probleem aan te pakken.

Ik zou, net zoals al aanbevolen, eens rechtstreeks bij KPN navragen (via telefoon) of de melding inderdaad van KPN afkomstig is, en liefst ook wat meer achtergrond vernemen waarom die mail dan verstuurd is (bijv. een duidelijke aanduiding dat het om hacken, spammen etc. gaat, zodat bekend is waarnaar gezocht moet worden op de thuispc(s).)

Tijs
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan