Mail van oude account terughalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Berichten
796
Beste allen,

Ik heb van de universiteit een nieuwe login voor mijn e-mail gekregen. De oude is niet meer actief. Ik heb zojuist mijn logingegevens in Thunderbird bijgewerkt, en opeens verdwenen al mijn mails (die er nog stonden uit mijn oude accountsgegevens). Dat was dus niet helemaal niet bedoeling. Ik ben gaan kijken in de map "C:\Users\username\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\xxxxxxxx.default\ImapMail", en daar zie ik een map genaamd 'imap.uvt.nl'. Nu zou dit eigenlijk op de nieuwe uvt-account moeten slaan, maar gelukkig zie ik dat deze 75,5 MB groot is, wat me doet vermoeden dat de mail op mijn oude account nog terug te halen is.

Om kort te gaan: Is de mail van mijn oude account nog terug te halen? En zo ja, hoe?
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
de oude login is gekoppeld aan die gegevens dus die zijn niet zomaar benaderbaar, wat je kunt doen is eigenaar worden van die map.
How To
Succes.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie niet echt in wat het gegeven of ik wel of geen eigenaar ben te maken heeft met of ik wel of niet bij mijn mail kan. Ik kan gewoon bij alle bestanden, maar ik vraag me alleen af of en zo ja hoe ik he kan importeren zodat ik die mailtjes kan inzien....
 
Ik heb zojuist mijn logingegevens in Thunderbird bijgewerkt, en opeens was verdwenen al mijn mails.
Omdat je nu andere logingegevens hebt en die oude logingegevens blijkbaar aan die mails gekoppeld zijn. Door eigenaar te worden van die map (machtigingen en beheerrechten) hef je dat probleem op. Als het goed is kun je die mails daarna weer gewoon importeren in Thunderbird.
Als je nu eens aangaf welk OS dat je hebt komen we mss ook een stukje verder.
 
Ik gebruik Windows 7. Maar ik (denk dat) zie waar de verwarring is ontstaan. Het is niet dat ik geen toegang heb tot de map met de mails. Met login gegevens bedoel ik dat ik voor mijn mail andere login gegevens hebt. Dit heb ik bij de accountgegevens in Thunderbird bijgewerkt. Voor mijn computer is alles nog hetzelfde.

In de map zelf ziet het er zo uit:
5eua0x.jpg

Buiten de map ziet het er zo uit:
okto9f.jpg

De kopie vand e uvt-mail heb ik zelf gemaakt, voor de zekerheid, zodat wanneer gesyngroniseerd wordt met de nieuwe gegevens, dat die oude niet overschreven worden oid...
 
Hoi,
ik zie nu wat je bedoelt, het enige wat ik momenteel zou kunnen bedenken is een systeemherstel naar een punt voordat je de wijziging hebt doorgevoerd.
Dan zou je de mails kunnen terugkrijgen en ze dan ergens opslaan om daarna weer je logingegevens te wijzigigen.
 
Ik heb het geprobeerd. De instellingen worden inderdaad teruggezet. De mails helaas niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan