mail versturen @home

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcfixer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2001
Berichten
2.398
Ik kan met mijn mailaccount (co.dejong@home.nl) wel mail ontvangen maar niet versturen. Ik heb bij de servers alles ingesteld op mail.home.nl (het is op een andere computer waar ik mijn mail wil checken en versturen. Ik heb ook de goede gebruikersnaam en wachtwoord anders kon ik ook geen mail ophalen. De webmail heb ik ook uitgeprobeerd of het daar dan misschien kon maar ik moet het mailtje in unicode kunnen versturen... Hoe zorg ik ervoor dat ik ook mail kan versturen?
 
Zoals ik al zei ik heb alle instellingen bij servers al op mail.home.nl gezet en binnenhalen gaat prima maar versturen lukt niet...
 
Geplaatst door pcfixer
Zoals ik al zei ik heb alle instellingen bij servers al op mail.home.nl gezet en binnenhalen gaat prima maar versturen lukt niet...

Kan je nagaan of er mogelijk een storing bij de provider zelf is?
 
ja ik snap het maar moet mail, dan geen smtp worden?
 
Nee dat is het ook niet.. Inkomende mail gaat via dezelfde server dus dan zou dat ook plat moeten liggen.
 
Geplaatst door seeburg100
ja ik snap het maar moet mail, dan geen smtp worden?

Slim gedacht maar dat wil al helemaal niet, dan geeft hij host niet bereikbaar. Nu geeft ie timeouts...
 
Misschien moet je ook op een computer met een @home kabelinternet zitten?
 
Bij inkomende email (pop3) moet je dit hebben staan: mail
En het poortnummer is 10

Bij uitgaande email (SMTP) moet je dit hebben staan:
mail
En het poortnummer is 25

Verder heb ik nog "Voor deze server is verificatie vereist" aangevinkt staan bij Server voor uitgaande mail in het tabblad Servers.
 
Voor de gein toch eens geprobeerd, met eigenlijk al in m'n achterhoofd het idee dat het niet zal lukken. En idd, hij vind nu helemaal niets meer. En met deze instellingen heb je idd een @home machine nodig maar het echte adres achter mail is dus mail.home.nl en bij binnenkomend verkeer is het ook de juiste alleen voor uitgaand verkeer geeft hij dus timeouts...
 
ik snap het niet echt...
ik heb ook bij beide mail.home.nl ingevuld...en krijg geen time-outs oid :confused:
misschien account ff deleten en opnieuw instellen? (ik zeg maar wat)
 
Ja maar jij hebt waarschijnlijk een @home abo? Dan ziet de server denk ik wel dat jij abonnee bent en laat je door.. bij mij dan waarschijnlijk niet ik heb het wel eerder en vaker gehad dit bij andere mensen.. dacht toen ook hij zal wel down zijn maar dat bleek dus niet zo te zijn..
 
Geplaatst door m@rio
Jiij hebt geen @home abbo meer dan?

jawel, zeker wel. Maar ik wil mijn mail kunnen checken en er ook op kunnen antwoorden op een willekeurige andere computer.
Ik weet dat @home sinds kort een webmail functie heeft maar soms moet ik mailtjes in unicode sturen (oa voor het euroteken!) en dan is dat weer volkomen nutteloos geworden...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan