Mail versturen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stressie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 feb 2006
Sinds kort heb ik naast mijn vaste pc een notebook. Toen ook maar een adslmodem met wireless router (sitecom) aangesloten en geinstalleerd. Mijn pc is met een UTP kabel aangesloten op de ASDL-router en mijn laptop heeft een draadloze verbinding.
Internetten lukt van beide computers, mail ontvangen ook.
Het probleem is: ik kan met de pc geen mail versturen. Ik krijg steeds het bericht: Bericht is niet verzonden omdat de verbinding met de e-mailserver werd onderbroken.
Accounts gecheckd: alles goed, toch maar opnieuw ingevoerd; geen effect
Norton uitgeschakeld: geen effect
Beide computers hebben dezelfde accounts en mailen van de laptop lukt wel.
Ligt het aan de instelling op mijn pc, zo ja welke?
Heb ik iets over het hoofd gezien bij het installeren.
Contacten met helpdesk planet en helpdesk symantec leverde geen uitkomst. Wie helpt?

Veel providers controleren of mensen die hun smtp servers (de server waarmee je mail verzend) gebruiken wel op het netwerk van die provider zitten. Misschien dat daar ergens iets mis gaat. Sommige providers eisen dat je computernaam een bepaalde, door hun gegeven, naam is. Misschien kan je daar iets mee?

Of, misschien, op PC en laptop binnen je e-mailaccount twee identiteiten instellen?

Verwijder eens het account op de pc. (je mails en adressen blijven staan)
Daarna account weer aanmaken, en goed opletten wat je ingeeft.

Kan namelijk ook nog ergens een vinkje ingesloen zijn van verificatie / handtekeningen / blabla.
Misschien een punt met komma verwisseld.

Als je vanaf hetzelfde ip-adres verstuurd (via router dus) kunnen alle aangesloten apparaten probleemloos mailen.

Foutnummer bij dit probleem

Al bovenstaande zaken nagelopen.

Vanuit een ander alias gemaild geeft hetzelfde probleem.
Wat houdt nu die uitgaande mail tegen?.
(Server klopt. Hij zegt protocol SMTP, poort klopt) ,
geeft foutnummer 0x800420C8
Wat zegt dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan