• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Mail versturen met pdf

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Geweldig dank jullie wel, @edmoor ik blijf ook zeker zelf ook puzzelen blijf het echt leuk vinden. en ja ik moet het gewoon stap voor stap doen.

enig idee waarom het test bestand soms zo groot word?
er staan verder maar 6 bladen in met formules dat wel verder niks en ineens 94 MB.

Komt het door het geklooi met makro's want mij originele bestand heeft dat niet

94 MB is inderdaad tamelijk groot.
Kijk eens of er heel veel (lege?) rijen en kolommen in je bestand staan en zo ja, verwijder die.
Kijk in ieder werkblad met Ctrl+Home, Ctrl+End.

hier nog het bestandje
Wat zie ik nu toch over het hoofd, werkt perfect in het voorbeeld bestand, ik kopieer de code naar het juiste bestand,
en dan stopt hij hier:
Sheets("Fleet").Shapes.Range(Array("Graphic 1", "Graphic 3", "TextBox 2")).Visible = False

Spatie is weggehaald

Laatst bewerkt:
Hebben jouw objecten wel deze namen?
"Graphic 1", "Graphic 3", "TextBox 2"

Ik verwacht van niet.

Code:
Sub test()
    For Each shp In ActiveSheet.Shapes
        Debug.Print shp.Name
    Next
End Sub

Aan alle helpers van dit topic.
Niekie73 raakt het overzicht volledig kwijt door alle aangedragen voorbeelden en codes—oftewel, het is nu voor Niekie73 een bosbrand op zee.
@niekie73, neem deze opmerking van @edmoor eens heel goed in je op.
Concentreer je op 1 voorbeeld tegelijk en gebruik wat je zelf prettig vind.

Laatst bewerkt door een moderator:
Helemaal waar, Peter, en toch durf ik er ook nog een bedenking tussengooien, nl.
@niekie73
Alles wel 10x nagelopen en dan dan gewoon niet zien
Met de aanpassing die ik je in #34 heb voorgesteld moest je dat jezelf niet eens afvragen!
Die kon je doen in je eigen bestand "test2" uit #28 waarvan je de code deels zelf had gefabriceerd en dus in principe niet te veel mysteries meer zou mogen bevatten...

Ik weet het mensen, het ligt niet aan alle ideeën die ik ontvang het ligt aan mezelf.
Ik moet leren om de codes 1 voor 1 uit te proberen.

Ik ben oprecht super blij met alle ideeën, en ga ze, als ik eenmaal een werkende heb
ook altijd allemaal weer uitproberen. Het is iets waar ikzelf dan van probeer te leren.
Ik moet het gewoon rustiger bekijken en niet perse gelijk een werkende willen hebben.

Ik zie zelfs 4 mogelijkheden waarom het verdacht lang stil blijft:
1) zelf helemaal opgelost
2) nog altijd aan het proberen
3) je durft niet meer verder vragen
4) overmacht
Wat het ook zij, ik ben wel nieuwsgierig naar de stand van zaken;)

Anderzijds: minstens bij enkele van de 4 punten is wat extra assistentie misschien nuttig. Omdat de code die je zelf eerder als bijna werkend omschreef nog veel dood gewicht bevatte (dat gaat zo met wat je op internet vindt) hierbij de manier hoe ik het zou doen. Ik durf daarbij verwachten dat deze code integraal te begrijpen is☺️
Code:
Sub SendWorkSheet()

Dim OutlookApp As Object
Dim OutlookMail As Object
Application.ScreenUpdating = False

ActiveSheet.Copy
For Each sh In ActiveSheet.Shapes
  sh.Delete
Next sh
Range(ActiveSheet.ListObjects(1)).Value = Range(ActiveSheet.ListObjects(1)).Value

FileName = ThisWorkbook.Path & "\broken trailers " & Format(Now, "dd-mm-yyyy h-mm-ss") & ".xlsx"
ActiveWorkbook.SaveAs FileName

Set OutlookApp = CreateObject("Outlook.Application")
Set OutlookMail = OutlookApp.CreateItem(0)
With OutlookMail
    .To = "?@gmail.com"
    .Subject = "onderhoud fleet"
    .Body = "Goedemorgen team." & vbNewLine & "Hierbij de broken trailers van vandaag." & vbNewLine & "Fijne dag gewenst."
    .Attachments.Add ActiveWorkbook.FullName
    .Display
End With

ActiveWorkbook.Close
Kill FileName
Set OutlookMail = Nothing
Set OutlookApp = Nothing

End Sub

Ik zie zelfs 4 mogelijkheden waarom het verdacht lang stil blijft:
1) zelf helemaal opgelost, nee helaas zover ben ik nog niet
2) nog altijd aan het proberen, dat blijft ik zeer zeker doen
3) je durft niet meer verder vragen, oh jawel hoor, ben hier nog nooit teleurgesteld
4) overmacht, wat is overmacht het is allemaal wel een beetje veel voor een rookie

Ondanks dat ik zelf veel "rustig" geprobeerd heb en naar mijn mening het aardig werkend had.
ziet jou code er weer een stuk strakker uit.
Ik ga hier zeer zeker naar kijken en voor mezelf weer eens dingen uitproberen.

Ik moet er gewoon rustig voor gaan zitten, en niet denken dat ik alles klakkeloos over kan nemen.

Allemaal super bedankt vooral met het geduld, en van mijn onkunde.
Ik zal hierbij de topic als opgelost zetten

Zie het niet als onkunde maar als leren.
Dat is positiever :)

Terug
Bovenaan Onderaan