stefanaccess
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 13 okt 2009
hallo
Ik doe op het moment een project binnen access waarin een email moet worden verstuurd met outlook. Om de email te versturen naar een ingevulde emailadres lukt wel, maar het is de bedoeling dat de mail naar verschillende personen wordt verstuurd afhankelijk van een listbox.
Dit dacht ik te doen doormiddel van een listbox en dan de namen definiëren aan het adres. Dus als ik in de listbox de naam "PHEID" heb geselecteerd dan moet de mail versturen aan "Leraar1@hotmail.com" en als er in de listbox CEEM staat geselecteerd moet de mail worden verstuurd naar "student1@hotmail.com"
Nu is mijn vraag hoe kan ik bij het gedeelte "to = " de selectie laten pakken van de listbox (cbotutor)?
Als ik nu op de "commandbutton" druk word de mail altijd verzonden naar het eerste email adres "Leraar1@hotmail.com"
===========================================================================================================
Private Sub Knop45_Click()
On Error Resume Next
Dim OutApp As Object
Dim OutMail As Object
Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)
With OutMail
If cbotutor = "PHEID" Then
.to = "Leraar1@hotmail.com"
.subject = "Presentielijst"
.Body = "De Presentielijst is toegevoegd in de bijlage"
.Attachments.Add "C:\Documents and Settings\Administrator\Bureaublad\registratie\presentielijst.txt"
.Send
End If
If cbotutor = "CEEM" Then
.to = "student1@hotmail.com"
.Attachments.Add "C:\Documents and Settings\Administrator\Bureaublad\registratie\presentielijst.txt"
.Send
End If
End With
Exit_Knop45_Click:
Exit Sub
Err_Knop45_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_Knop45_Click
End Sub
===========================================================================================================
Bij voorbaad dank.
Stefan
Ik doe op het moment een project binnen access waarin een email moet worden verstuurd met outlook. Om de email te versturen naar een ingevulde emailadres lukt wel, maar het is de bedoeling dat de mail naar verschillende personen wordt verstuurd afhankelijk van een listbox.
Dit dacht ik te doen doormiddel van een listbox en dan de namen definiëren aan het adres. Dus als ik in de listbox de naam "PHEID" heb geselecteerd dan moet de mail versturen aan "Leraar1@hotmail.com" en als er in de listbox CEEM staat geselecteerd moet de mail worden verstuurd naar "student1@hotmail.com"
Nu is mijn vraag hoe kan ik bij het gedeelte "to = " de selectie laten pakken van de listbox (cbotutor)?
Als ik nu op de "commandbutton" druk word de mail altijd verzonden naar het eerste email adres "Leraar1@hotmail.com"
Private Sub Knop45_Click()
On Error Resume Next
Dim OutApp As Object
Dim OutMail As Object
Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)
With OutMail
If cbotutor = "PHEID" Then
.to = "Leraar1@hotmail.com"
.Send
End If
If cbotutor = "CEEM" Then
.to = "student1@hotmail.com"
.Send
End If
End With
Exit_Knop45_Click:
Exit Sub
Err_Knop45_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_Knop45_Click
End Sub
Bij voorbaad dank.
Stefan