Mail versturen namens iemand anders

Status
Niet open voor verdere reacties.

handrie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 aug 2009
Ik werk samen met een paar collega's aan projecten die onder mijn naam worden uitgevoerd. Daarvoor heb ik een speciale mailbox gedefinieerd op mijn mailserver (Flexweb). Voor binnenkomende mails gericht aan mijn collega's staat er een forwarder op die mailbox die de berichten doorstuurt naar hun prive-accounts bij diverse providers.
Met UITGAANDE berichten hebben we echter een probleem.

Wat we nu willen is dat deze personen rechtstreeks mailtjes kunnen versturen die er naar uitzien dat ze van onze gezamenlijke projectmachine afkomstig zijn. De afzender moet dus de gezamenlijke mailbox zijn, niet de priveaccounts.

Alle aanwijzingen van Outlook 2003 zijn inmiddels uitgeprobeerd maar het lukt niet om mail te versturen vanuit de priveaccounts met in de headerinfo de gezamenlijke mailbox.

Wie heeft er aanwijzingen hoe een en ander te doen?
Alvast bedankt, Hans

Het woord FlexWeb geeft nogal veel hits.
Je doet voorkomen alsof je mailserverprogramma FlexWeb heet, maar ik denk dat je een webserver bedoelt (i.c.m. een webhosting abonnement en e-mail).
Het zou handig/volledig zijn als het woord FlexWeb even 'uitlegt'.

M.b.t. je vraag lijkt het me de enige mogelijkheid om (per gebruiker) 2 e-mail accounts te hebben met bijbehorende afzenderadres en POP/SMTP instellingen.
1. is van elke deelnemer afzonderlijk. Afzenderadres, POP en SMTP instellen.
2. is van de 'gezamelijke' mailbox. Omdat je forwarding al hebt ingesteld naar alle 'deelnemers' zou het hier genoeg moeten zijn om hier alleen het afzenderadres en SMTP server in te stellen.

Bij het opstellen van mail de 'deelnemers' laten kiezen (in Outlook Opties -> Van laten aanzetten) vanaf welk e-mail adres de mail verstuurd moet worden. Liefst in het geval van 'gezamelijk' e-mail adres ook een BCC sturen naar naar het gezamelijke e-mailadres (of evt. naar een verzendgroep waar de 'deelnemers' in staan) voor archivering etc.

Succes,

Tijs.

Ik moet de vraag verkeerd begrijpen....

Je wilt dat als collega X een mailtje stuurt van thuis, dat er als afzender i.p.v. bijvoorbeeld X@home.nl komt te staan info@flexweb.nl?

Dat kan heel simpel door een nieuw emailaccount aan te maken met alle gegevens hetzelfde als het prive account van de collega behalve de afzender en het emailadres (zie pijl), op de plaats van de pijl zet je het algemene emailadres (of "hetpaardvansinterklaas@spanje.es")... hetgeen in dat vak staat wordt in de kop als afzender gemeld (en als reply adres).......

attachment.php

Bijlagen

• ol.jpg
    ol.jpg
    13,8 KB · Weergaven: 2.249
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan