Mail versturen/ontvangen via gedeeld internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

kdankers

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2001
Berichten
268
Ik ben nu erin geslaagd om een peer-to-peer netwerk te bouwen met gedeeld internet, dus beide twee PC´s (beide XP) kunnen gelijk internet gebruiken. Ik heb hiervoor AnalogX. Maar het email versturen op de tweede PC lukt niet. Ik heb bij AnalogX ingesteld dat bepaalde e-mailadressen voor de tweede PC, maar toch lukt het niet. Ik gebruik trouwens Outlook Express en Microsoft Outlook.
Ik vraag me af of je wel e-mails kan ontvangen/versturen via je tweede PC?
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk als je maar de juiste gegevens invuld zoals usernaam en pasw van het account, maar ook de pop en de smtp server.. je kan ook versturen en ontvangen via verschillende providers bv incoming : pop.planet.nl
Outgoing: smtp.hccnet.nl (mits je daar accounts heb uiteraard)
gr. LenBasic
 
Nee hoor, het probleem bestaat nog altijd. Het lukt me nog steeds niet. Het lijkt inderdaad simpel maar toch kan ik geen mail versturen/ontvangen. Ik heb @Home en bij pop3 en smtp vul ik ´mail´ in, en toch lukt het me steeds niet.
Misschien ligt het aan de firewall?? Ik heb ZA.
 
okej! Ik ga er achter aan maar meen dat het niet mail was!

Probeer bij pop eens pop in te vullen en bij smtp gewoon smtp!

pop.home.nl
smtp.home.nl

zo iets dus dergelijks!
 
Word nergens bekent gemaakt, kan ook daar niet zomaar een email adres aan maken anders was ik er wel achter gekomen, maar ga er maar van uit dat het pop en smtp is!!!

dus pop.home.nl port 25
en smtp.home.nl port 110

Check ook effe je porten natuurlijk, erg belangrijk!!!
Mocht dit niet baten draai ze effe om die porten misschien heb ik ze wel verkeerd opgeschreven, als het je nog niet lukt, wachten we op je reaktie!
 
Hallo,

Inderdaad ff omdraaien pop is 110 en smtp 25

succes
 
Bedankt! Had niet zo zin om het op te zoeken (blush) maar gelukkig zijn er nog meer die er voor iedereen klaar staan.

Ga zo door!

Snake
 
Mail via internet sharing analogx proxy

Hallo, heb zelfde probleem. Internet werkt prima via kabel.
E-mail verzenden werkt ook. Lezen ho maar.

Poorten, servers, accounts al x keer gecontroleerd. Firewalls uitgezet enz. Raadselachtig.

Wie weet waarom?
 
Mail delen

Nog even dit kdankers: bij lezing van je tweede mail zag ik dat je ZoneAlarm gebruikt als firewall. Bij mij hield die alles tegen. Check je ZA logfile!

Succes.
 
DE normale smtp en pop servers zijn toch echt MAIL

Echter wil je via een andere computer ( dan via je zeg maar @home computer) je mail binnen halen dan kun je gebruik maken van netmail van @home.

Vul hiervoor ( ik dacht dat het)

netmail.home.nl was voor de pop en de stmp

Maar anders moet je ff kijken op www.start.home.nl
Bij de help en dan ff kijken hoe je mail op kan halen via een andere computer
 
Anders moet je ipv van mail eens mail.home.nl proberen voor zowel pop3 als smtp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan