Beste lezer,
Ik heb een werkende code geschreven waarbij een mail wordt klaargezet waarin een bijlage als .pdf wordt weergegeven. Echter wil ik deze bijlage ook als excelbestand met macro's (dus .xlsm) meesturen in deze zelfde mail.
Voor de duidelijkheid, de ontvanger ontvangt dus zowel een .pdf bestand als de .xlsm bestand (om eventueel te bewerken).
Hoe kan ik deze (extra) .xlsm bestand toevoegen in mijn macro (macro hieronder beschreven)?
Naam van bestand mag gelijk zijn als .pdf bestandsnaam.
Bij voorbaat dank!
Ik heb een werkende code geschreven waarbij een mail wordt klaargezet waarin een bijlage als .pdf wordt weergegeven. Echter wil ik deze bijlage ook als excelbestand met macro's (dus .xlsm) meesturen in deze zelfde mail.
Voor de duidelijkheid, de ontvanger ontvangt dus zowel een .pdf bestand als de .xlsm bestand (om eventueel te bewerken).
Hoe kan ik deze (extra) .xlsm bestand toevoegen in mijn macro (macro hieronder beschreven)?
Naam van bestand mag gelijk zijn als .pdf bestandsnaam.
Bij voorbaat dank!
Code:
Sub Rechthoekafgerondehoeken1_Klikken()
Dim Bestand As String
Dim OutApp As Object
Dim OutMail As Object
Bestand = Environ("TEMP") & "\" & ActiveSheet.Name & Range("AR11") & Range("AS14") & ".pdf"
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat _
Type:=xlTypePDF, _
Filename:=Bestand
Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)
With OutMail
.to = Range("AR32").Value
.CC = Range("AR28").Value
.BCC = ""
.Subject = Range("AR3").Value
.Body = Range("AU4").Value
.Attachments.Add Bestand
.Display
End With
Kill Bestand
End Sub