mail versturen via outlook op andere plaats

Status
Niet open voor verdere reacties.

barthas

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2006
beste mensen,

als ik ergens anders dan thuis ben, lees ik mijn mail meestal via webmail. handig maar niet ideaal. als ik op mijn laptop mijn outlook buiten de deur opstart, kan ik wel mail ontvangen maar niet versturen. is er een mogelijkheid om ook mail te versturen via outlook?

Jazeker, maar dan moet je de SMTP server van je werkaccount instellen op jou eigen provider!:thumb: en niet die van je werk...

dus op de provider van waar ik me op dat moment bevind? ik zit zelf bij ziggo, mijn vriendin bij onsbrabantnet....

dus op de provider van waar ik me op dat moment bevind? ik zit zelf bij ziggo, mijn vriendin bij onsbrabantnet....

Nee, gewoon de instellingen van je eigen provider in je laptop zetten. Zelfde instellingen als op je vaste pc thuis

Ron

Hoi,

Zelf heb ik een mailaccount bij gmail.com
En dan maakt het niet uit waar je met je laptop bent.
Onder Outlook wordt alle mail dan zowel binnengehaald als verzonden, ongeacht de provider van degene waar je bent.

mmm, thanx voor alle tips maar versturen lukt nog steeds niet...

nee, dat niet. wil eigenlijk toch heel graag via outlook werken...

mmm, thanx voor alle tips maar versturen lukt nog steeds niet...

Het advies van MrMusic slaat nergens op, aangezien je geen gmail gebruikt, negeren dus.
Als je bij je vriendin bent moet je je mailaccount wijzigen.
De server voor uigaande mail (SMTP) moet namelijk zijn mail.onsbrabantnet.nl in plaats van die van Ziggo.
Je zou een extra mailaccount kunnen maken van die van Ziggo met de smtp van Onsbranbantnet en niet alle mailaccounts controleren als je bij je vriendin bent maar alleen die 'extra'.
Hoef je dat smtp-adres niet steeds te wijzigen.

en moet ik dan bij 'meer instellingen' en 'server voor uitgaande mail' nog iets aanpassen?

Hoi,

Zelf heb ik een mailaccount bij gmail.com
En dan maakt het niet uit waar je met je laptop bent.
Onder Outlook wordt alle mail dan zowel binnengehaald als verzonden, ongeacht de provider van degene waar je bent.

Het advies van MrMusic slaat nergens op, aangezien je geen gmail gebruikt, negeren dus.
De server voor uigaande mail (SMTP) moet namelijk zijn mail.onsbrabantnet.nl in plaats van die van Ziggo.
Je zou een extra mailaccount kunnen maken van die van Ziggo met de smtp van Onsbranbantnet en niet alle mailaccounts controleren als je bij je vriendin bent maar alleen die 'extra'.

@ vanveelen

Wat een onzin weer, wordt er een beetje moe van....

Je geeft zelf aan Gmail te gebruiken. Als je dat doet en overal daarmee je mail wilt versturen, moet je dus de Gmail smtp server gebruiken.
Kan ook gewoon in outlook of oulook expres!!!!

Je gaat als een bok op de haverkist in op mijn 'tip' maar niet op de feiten van TS: hij gebruikt een account via Ziggo en z'n probleem heeft hij bij z'n vriendin met Onsbrabantnet.

Gewoon wat minder kort lontje naar mij toe ... scheelt een heleboel 'vermoeidheid' joh. :p

en moet ik dan bij 'meer instellingen' en 'server voor uitgaande mail' nog iets aanpassen?

Ja daar moet je smtp.gmail.com invoeren (als je gmail account hebt), anders smtp.ziggo.nl of smtp.onsbrabant.nl of...
De enen smtp server vereist wel een wachtwoord de andere niet; even uitproberen.

nogmaals Gmail heeft verreweg de voorkeur want die is universeel! Waar je dan ook inlogt, je kan dan altijd email versturen en hoef je niet dan weer de SMTP aan te passen aan de provider van locatie.
waarom allemaal zo moielijk? Dit heeft o.a. te maken met het tegengaan van Spam en dat providers niet willen dat er email wordt verstuurd via een andere provider.

Ja daar moet je smtp.gmail.com invoeren (als je gmail account hebt), anders smtp.ziggo.nl of smtp.onsbrabant.nl of...
De enen smtp server vereist wel een wachtwoord de andere niet; even uitproberen.

nogmaals Gmail heeft verreweg de voorkeur want die is universeel! Waar je dan ook inlogt, je kan dan altijd email versturen en hoef je niet dan weer de SMTP aan te passen aan de provider van locatie.
waarom allemaal zo moielijk? Dit heeft o.a. te maken met het tegengaan van Spam en dat providers niet willen dat er email wordt verstuurd via een andere provider.

Buh .... ?
TS heeft zelf zojuist aangegeven liever geen ander mailaccount van Gmail te willen gebruiken ......

Laatst bewerkt:
Buh .... ?
TS heeft zelf zojuist aangegeven liever geen ander mailaccount van Gmail te willen gebruiken ......

Al maak je zo'n account maar om alleen de smtp server te gebruiken.

Kun je ook email mee versturen met je andere accounts!

Onzin, als je een account hebt bij Ziggo dan gewoon je ziggo account instellen smtp.ziggo.nl

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan