Mail versturen via Word

corania17

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2012
Goededag,
Ik probeer met Word (2013) via Afdruk Samenvoegen een document via email te versturen.
Er is een adresoverzicht gemaakt in Excel ( 2013) en is ook gekozen als Adreslijst.
Voorbeeld van het Resultaat is goed en alle namen en adressen worden getoond.
Echter als ik op Voltooien en Samenvoegen druk en kies voor Email berichten Verzenden zie ik wel dat er even een zandloper draait maar de email wordt niet verzonden.
Ik neem dan wel aan dat alles goed is ingesteld.
OctaFish heeft mij de mogelijkheid gegeven maar iets gaat er niet goed.
Wat kan daarvan de oorzaak zijn?

Je hebt hopelijk wel Outlook als mailclient ingesteld? (De desktop versie, niet de webversie)

Hallo OctaFish,
Ik heb bij Outlook (2013) gekeken en daar staan de verzonden bestanden.
Dus dat wil wel zeggen dat het bij Word goed gaat.
In Outlook krijg ik de melding:
Taak mailadres@outlook.com - Verzenden...rapporteert fout (0X80042109):Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP).
Dit bericht zegt mij eigenlijk niets.
Kan ik iets instellen dat het dan wel werkt of is dit einde oefening?
Waarschijnlijk hoort deze vraag niet meer bij u maar bij iemand anders?

Met vriendelijke groet, corania17

Van welk bedrijf heb je je internet verbinding?
KPN? Ziggo? Andere?
Je moet dan hun SMTP server gebruiken.
Dat kan je aangeven in de instellingen van Outlook.

Heb je normaal gesproken geen last met ontvangen en verzenden van e-mails? Want dit is een rare melding als het puur om de mails vanuit de mailmerge gaat. Als de mails in de mapVerzonden staan, zijn ze wél verstuurd. Staan ze nog in de map Concept, dan zijn ze wel aangemaakt vanuit Word, maar niet verzonden. En dat laatste duidt inderdaad op een probleem met de provider. Maar in dat geval zou je dus niets ontvangen of kunnen verzenden.

Beste Edmoor, ik heb KPN en ik gebruik ook SMTP.
Er wordt dan gevraagd naar een password en dan staat er onder dat dit wordt gegeven door de provider.
Maar dat wachtwoord heb ik niet ontvangen.
Ik heb nu al heel wat geprobeerd maar krijg geen verbinding.
Het is mij ook niet helemaal duidelijk welk emailadres ik moet gebruiken en welk wachtwoord.
Ik heb @outlook.com en @gmail.com
Edmoor ik kan wel ontvangen maar niet verzenden.
Is er een reset voor Outlook?

Je kan beide email adressen gebruiken.
Het wachtwoord van die accounts heb je uiteraard zelf.
De SMTP server van KPN is smtp.kpnmail.nl over poort 587 met SSL/TLS.

Ik heb ooit een programaatje gemaakt voor het eenvoudig testen van SMTP servers.
Misschien dat je er iets aan hebt.
Hou de linkermuistoets ingedrukt op het SMTP logo rechts bovenin dat programma om te controleren of je het wachtwoord correct hebt ingevuld.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan