Mail verzenden met Thunderbird

• Onderwerp starter Onderwerp starter kwms
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kwms

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2007
Ik heb een Excel bestand dat ik als bijlage via Thunderbird wil verzenden.
Hoe programmeer je dat in VBA?
Detaills:
VBA opent het bestand, wijzigt daarin iets, slaat het onder een andere naam op en dan wil ik het opgeslagen bestand als bijlage van een thunderbird mailtje versturen naar een adres (dat ik weer ergens anders inlees).

Ik kan je niet helpen, heb nog nooit Thunderbird gebruikt.

En zelfs als dat al het geval geweest zou zijn, zoiets programmeren is heel moeilijk, geloof mij.

En zelfs als dat al het geval geweest zou zijn, zoiets programmeren is heel moeilijk, geloof mij.

Ja en neen. Ik heb ooit iets gelijkaardigs (automatisch mails versturen) via Lotus Notes vanuit Excel gemaakt. Dit is vrij eenvoudig te doen omdat er in de VBA-code de mogelijkheid bestaat om Lotus Notes-objecten aan te spreken en te gebruiken. Hetzelfde principe kan je natuurlijk toepassen met Outlook.

Met Thunderbird kan dit vooralsnog (bij mijn weten toch) nog niet. Je zal dus een ander mailprogramma (Outlook om het je gemakkelijk te maken) moeten gebruiken, vrees ik.

Code voor Outlook vind je hier zeker op het forum of bij Ron De Bruin. Voor andere mailprogramma's zou ik het niet weten. Nog nooit zoiets gezien om eerlijk te zijn.

Op de site van Ron de Bruin (erg duidelijk) gezien hoe het moet. Iets met DCO. Ik ben er nog niet aan toe gekomen om het te doen. Kern van de zaak is dat je zelf als het ware de poort noemt voor je account en de mailserver aanroept vanuit Excel. Dat is dan onafhankelijk van je mail-programma.
Hiermee sluit ik deze vraag.
Bedankt voor de tips.

Op de site van Ron de Bruin (erg duidelijk) gezien hoe het moet. Iets met DCO. Ik ben er nog niet aan toe gekomen om het te doen. Kern van de zaak is dat je zelf als het ware de poort noemt voor je account en de mailserver aanroept vanuit Excel. Dat is dan onafhankelijk van je mail-programma.
Hiermee sluit ik deze vraag.
Bedankt voor de tips.

Graag nog een linkje naar de juiste pagina en dan zijn wij hier ook tevreden. Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan