Mail via internetpagina.

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonLeeuw

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2000
Berichten
80
Het verzenden van mail geeft geen problemen als ik echter op een internetpagina een mailadres aanklikt en MS Outlook start op dan geeft het verzenden een foutmelding en sluit Outlook af. Kopieer ik dit adres naar Outlook dan lukt het versturen wel.
Weet iemand de oplossing om deze foutmelding te voorkomen.

B.v.d.
 
Het is vast niet het geval, maar ik vraag het toch:
Kan het zijn dat internet Explorer standaard Outlook Express pakt terwijl je MS Outlook (volledige versie) gebruikt of andersom? In dat geval is het mailprogramma wat de site 'pakt' niet geconfigureerd, en zal hij niet willen verzenden. Plak jij echter het mailadres in een mailtje wat je vanuit het in gebruik zijnde programma hebt opgeroepen, dan verzendt het wel.

Kun je checken door eerst na te gaan welke Outlook je in gebruik hebt. Simpelweg aan de hand van het icoontje: Wit/geelbruin vierkantje = MS Outlook en wit envelopje met blauwe friemeltjes er omheen = Outlook Express.

Vervolgens in Internet Explorer onder Extra -> Opties -> Tabblad Programma's -> E-mail -> kijken wat er staat en eventueel goed zetten.

Groetje en succes,

Jasper
 
Nee, dat is het probleem niet, deze instellingen zijn allemaal juist.
 
Jammer. Anders waren we er nu uit... :)

Kun je nog meer bijzonderheden noemen? (Ik zou niet weten wat, maar zonder meer input heb ik ook geen idee.)

Groetje,
Jasper
 
Nee eigenlijk niet. De melding die ik krijg is: "Vertel Microsoft over dit probleem....."
Outlook Express heb ik trouwens verwijderd.
 
Da's al heel wat extra info hoor. Heb je de Office of Outlook installatie-cd nog? Je kunt bij Office een herstelinstallatie draaien door in Software (verwijderen/toevoegen) op Office of Outlook te klikken. Je krijgt dan als ik me goed herinner het aanbod de installatie aan te passen, te verwijderen of te herstellen. Of je moet aanpassen kiezen en vervolgens herstellen. Iets in die geest. Zou ik proberen...

Groetje,

Jasper
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan