mail voor bijv. helpdesk

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Binnen een team doe ik samen met twee anderen de ondersteuning op ICT-gebied (zeg maar de helpdesk). Daarvoor is een mailadres beschikbaar dat op dit moment alleen bij mij uitkomt en dus door mij gebruikt wordt, maar eigenlijk willen we allemaal die mail kunnen lezen en reacties kunnen geven op die mails en tenslotte ook de reacties van anderen kunnen lezen.
De e-mail wordt door ieder op z'n eigen gekozen manier gelezen (we zijn geen bedrijf die bedrijfsmatig voor bijv. Outlook hebben gekozen).

Hoe kan ik dit het beste opzetten?

Om te beginnen is het wel handig als je eerst vermeldt met welk mailprogramma jullie werken. Je schrijft dat niet gekozen is voor Outlook, da's mooi, maar waar is dan wél voor gekozen?

En vooruitlopend op je antwoord: als dat een Gmail, outlook.com of een dergelijke mailcliënt is, dan is het volgens mij vrij simpel?
Maak 1 account aan en vervolgens is het voor elkaar. Iedereen kan altijd en overal op dat account inloggen, zelfs thuis of op vakantie in Tjetjiekiestan. Maak binnen dat aangemaakte account een aantal mappen aan, bijv. : "gelezen en beantwoord", "bestemd voor Jan", "bestemd voor "Piet" en weet ik veel wat voor mapjes je allemaal nodig hebt / denkt te hebben.
Enige verplaats discipline bij alle users is de enigste voorwaarde om het allemaal soepeltjes te laten verlopen.

Laatst bewerkt:
En, nog belangrijker, welk mailserversysteem wordt gebruikt? Bij Microsoft Exchange/Office365 kun je mailboxen delen etc., maar dat kan bij andere mailserversystemen anders zijn...

Tijs.

Tijs, idd. het delen van de boxen (etc.) is de handigste en tevens de meest professionele wijze om dit te doen, maar ik meende uit het startbericht te begrijpen dat Outlook (uit de Office suite) niet aan de orde is?

Balen trouwens dat Microsoft zijn online mailcliënt ook Outlook(.com) heeft genoemd, het maakt het beantwoorden van vragen door ons (én het stellen van vragen door topicstarters, soms nodeloos verwarrend)

Laatst bewerkt:
Je kunt ook verbinden met MS Exchange vanaf een POP3 of IMAP mailclient, als het maar "aan"gezet is dat het is toegestaan. ;)
Met je eens dat Office365 het (in dit geval) niet kan zijn, want dan krijg je de Outlook mailclient 'er bij'. ;)

Wel heb je webmail (=OWA = Outlook Web Access) die op zowel Office365 https://portal.microsoftonline.com danwel op je eigen mailserver https://jemailserver.nl/owa bereikbaar is waarbij je (voor gewoon mailverkeer en publieke folders en agenda etc.) bijna alles kunt...

Tijs.

Laatst bewerkt:
Idd. maar ik vermoed dat gelet op de 'strekking' van het startbericht van TS, MS Exchange niet aan de orde is.

Laatst bewerkt:
Je schrijft dat niet gekozen is voor Outlook, da's mooi, maar waar is dan wél voor gekozen?

Sorry voor de onduidelijkheid. We zijn een vereniging die ons werk gewoon thuis uitvoeren op onze eigen computer, waarbij ieder zijn eigen keuze maakt voor wat betreft software. Wat de ander dus gekozen heeft, is voor mij niet van belang.
We hebben een domeinnaam waarbij we met DirectAdmin het nodige kunnen regelen. Daarnaast werken we met Roundcube.

Vriendelijke groet,
Guido

Dan blijf ik een beetje bij hetgeen ik in bericht 2 schreef : maak een gmail of een outlook.com, live.nl, hotmail.com, msn.com accountje aan en voor de rest, zie bericht 2.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan