mail washer

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterDennis

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Berichten
722
Ik heb een vraagje over mail washer.

Ik vond dat progje op internet, en word op hun site beweerd het spam uit je mail box houd :)
Heel mooi zo ik zeggen.

Maar daarvoor moet je wel eerst als je mail gegevens enzo invullen, zoals poorten, je mail adres en pop3 instellingen.

Daar ligt mijn vraag.

Kunnen 3en daar iets mee doen? bijvoorbeeld mijn mail onder scheppen???
En bestaat de kans dat mensen die ik niet in mijn adres boek heb staan, dat die mailtjes ook niet door komen? En ik dus bepaalde mails niet krijg?

Wie weet hier de antwoorden op?

Bij voorbaat dank
 
hoe heet dat proggie waar je het over hebt want ik gebruik spameater pro en dat werk perfect en mails van vrienden en familie komen ook gewoon door suc6
 
Geplaatst door MisterDennis
Ik heb een vraagje over mail washer.
  1. Ik vond dat progje op internet, en word op hun site beweerd het spam uit je mail box houd :)
    Heel mooi zo ik zeggen.
  2. Maar daarvoor moet je wel eerst als je mail gegevens enzo invullen, zoals poorten, je mail adres en pop3 instellingen.

    Daar ligt mijn vraag.

    Kunnen 3en daar iets mee doen? bijvoorbeeld mijn mail onder scheppen???
  3. En bestaat de kans dat mensen die ik niet in mijn adres boek heb staan, dat die mailtjes ook niet door komen? En ik dus bepaalde mails niet krijg?
    [/list=1]

  1. 1. Het houdt de spam uit je mailbox bij je thuis, niet uit je mailbox op de server bij je provider. Met dit progje kijk je namelijk direct op de server bij je provide.

    2. Invullen hoeft niet, die kun je zo importeren. Daar kunnen derden niets mee. Je hebt je gegevens ook ooit in je mail programma ingevoerd, waarom heb je je dat toen nooit afgevraagd? Is namelijk vergelijkbaar.

    3. mailwasher en je adresboek staan los van elkaar. Je kijkt direct op de server van je provider. Je krijgt alleen de mails niet waarbij jij aangevinkt hebt dat ze verwijderd mogen worden.

    //edit: loser180: hij heeft het over mailwasher.
 
Soms gaat een topic te snel om goed te lezen, zo leuk is helpmij wel :D

Over het kunnen onderscheppen van gegevens moet ik even kwijt dat dat in principe wel mogelijk is. Niet dat elke malloot dat kan, maar er zijn bepaalde programma's, sniffers genaamd, die dat voor je doen. Aangezien bij de meeste verbindingen informatie zoals gebruikersnamen en wachtwoorden als platte tekst wordt verzonden, kan die informatie zonder verdere hulpmiddelen worden uitgelezen.

Een internetaansluiting via de kabel is daar bijvoorbeeld extra gevoelig voor, omdat iedereen die in die buurt van de kabel gebruik maakt op dezelfde kabelring is aangesloten. In principe zou je buurman met een sniffer je gebruikersnaam en wachtwoord kunnen achterhalen.

ADSL en andere VPN verbindingen zijn daar minder gevoelig voor, omdat hiermee de informatie gecodeerd wordt verzonden. Iemand anders kan de informatie nog wel onderscheppen, maar kan er niet zo gek veel mee omdat hij de inhoud niet kan zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan