Mail weg op domein account

Status
Niet open voor verdere reacties.

miles

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2002
Hallo,

Ik heb een VPN verbinding met mijn werk gelegd, en outlook geonfigureerd om exchange te gebruiken.

Nu wordt de mail opgehaald van de server op het werk en kan verder alles zonder problemen gebruiken.
Wanneer ik nu echter op mijn werk op een PC inlog, is alle mail weg. Het lijkt er dus op dat alle mail verplaatst is naar de PC thuis.

Hoe kan dit?

Kan het zijn dat dit komt omdat de PC thuis niet in het domein zit?

Vermoedelijk stuurt jou pc een signaal daar de server met de vraag om de mails te mogen ontvangen als jij je mail nakijkt thuis. Vanzodra jij de mails ontvangen hebt stuurt jou pc vermoedelijk een volgende signaal naar de server met de boodschap dat je pc de mails succesvol heeft ontvangen en van de server mogen worden verwijdert.

Dat snap ik nog, maar kan ik dit ergens aanpassen??

Is zal toch een instelling voor moeten zijn....

Als je een soort van webmail gebruikt kan je dit probleem niet hebben. Misschien de instellingen van je emailprog induiken, maar dat weet ik niet zeker, zou er niet al te veel op hopen.

Heb het al gevonden. Wanneer je vanaf thuis met VPN en dan naar outlook gaat om een exchange verbinding met werk te maken, wordt je mail standaard in Personal Folders geplaatst, bij deze optie wordt de mail van de server verwijderd.

Je moet de bezorging veranderen naar de Postbus, en dan gaat het wel goed....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan